Internet banker i fremmarch

MediaWatch

Internet-bankerne har haft deres indtog på det danske marked. Målet er udfordre de gamle mastodonter, og midlet er fordelagtige rente- og gebyrpolitikker. Kunden skal belønnes for at gøre en del af arbejdet selv, lyder det blandt andet fra det seneste skud på stammen, Basisbank.

Basisbank har i løbet af 2½ måned fået 17.000 kunder, hvilket er væsentlig flere, end man på forhånd havde opstillet som målsætning. Nu satser banken på at nå 25.000 kunder i løbet af 1. kvartal 2001, hvilket vil være et år tidligere end først anslået. Endvidere forventer adm. direktør John Carlsen, at Basisbank vil kunne fremvise et positivt resultat i løbet af 2001.

Både Basisbank og andre Internet banker som SEB e-banking og bank24.dk giver over for mediawatch.dk udtryk for, at yderligere kundeorienterede tiltag kan forventes i løbet af 2001 med henblik på at skærpe kampen om markedsandele.

Læs hele artiklen om Internet bankernes udfordring af de traditionelle banker i nyhedsbrevet Mediawatch, som udkommer i dag.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også