MediaWatch

Ny online legetøjsbutik i Danmark

Den tyske virksomhed ved navn Mytoys præsenterer den nye Internet legetøjsbutik i Danmark få måneder efter, at Toycity's store Internet legetøjssatsning gik i vasken og måtte lukke.

Det bekymrer dog ikke umiddelbart den tyske virksomhed, som tror på, at der på det danske marked er gode forudsætninger for at få succes med en Internet legetøjsbutik, skriver Børsen.

Mytoys henviser blandt andet til, at der i Danmark er en høj Internet penetration, at danskerne bruger forholdsvis mange penge på legetøj, og at ingen virksomheder har sat sig på det danske marked for online salg af legetøj. Desuden undgår Mytoys efter eget udsagn en kanalkonflikt, idet virksomheden ikke har nogen fysiske bytikker at tage hensyn til.

Mytoys har ifølge egne oplysninger en markedsandel i Tyskland på 50 procent på markedet for online salg af legetøj og har inden for det første år fået 140.000 bestillinger. Det har givet en omsætning på 34 millioner kroner svarende til 250 kroner pr. køb.

Samtidig med Mytoys indgang på det danske marked åbner Mytoys i Sverige og forventer senere at sprede virksomheden til resten af Norden.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Rapporter peger på flere triste nyheder for journalister

Flere fravælger at læse nyheder, unge mennesker opsøger dem ikke aktivt, og sociale medier har overhalet nyhedsmedier som hovedkilde for de unge til nyhederne. Branchen står med et tiltagende framenteringsproblem, og vi bliver nødt til at tale om det, lyder det fra Uffe Gardel, der har ført pennen i denne uges medieklumme.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs