MediaWatch

ReplayTV foretager omstrukturering

Selskabet, der indtil nu har haft fokus på konsumentmarkedet, har således valgt at foretage en omfattende omstrukturering, der blandt andet skal bringe sigtet væk fra B2C. Derudover planlægger det at opsige op mod halvdelen af dets 260 ansatte, samt grundet konkurrence fra blandt andet TiVo, at stoppe produktionen af hardware til de interaktive afspillere, skriver CNET.

Planen er i stedet, at udbyde sin teknologi i licens til andre TVselskaber samt fremstillere af set top boxe, der således kan bruge teknologien til at udbyde blandt andet video-on-demand services.

Fokusskiftet kommer i en tid, hvor der traditionelt set sker en stigning i handlen grundet julen. Selskabets nye administrerende direktør understreger i den forbindelse, at skiftet ikke vil have indflydelse på de kunder, der allerede ejer en af selskabets produkter. Disse vil fortsat kunne hente den sædvanlige service fra ReplayTV.

Selskabets nye direktør samt bestyrelsesformand er identisk med grundlæggeren af ReplayTV. Hans navn er Anthony Wood.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs