En del af Watch Medier

MediaWatchmandag30. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
28.11.2000kl. 10.02

Mobile betalinger boomer

MediaWatch

Mobil selskaberne tjener i dag en stor del af deres penge på, at folk taler i mobiltelefon sammen. Men dette vil ifølge blandt andre Sonofon og Nokia ændre sig, når der i 2003 vil være flere mennesker koblet op til Internettet via mobiltelefonen end via en PC.

Overgangen til det mobile Internet medfører, at data-transaktioner bliver den primære indtægtskilde, og så vokser også de mobile betalingsløsninger frem, skriver Børsen.

Den afgørende forskel ved introduktionen af det mobile Internet er, at mobilbrugeren - i modsætning til i dag - konstant vil være koblet op til Internettet via mobiltelefonen. Dermed vil brugerne ikke skulle betale for opkoblingstid, men for de ydelser, de benytter sig af. Og her kommer de såkaldte micropayments ind i billedet, det vil sige en betalingsløsning, hvor brugeren betaler et ganske lille beløb for de enkelte ydelser, som brugeren benytter sig af.

Håndteringen af de mange små-betalinger via det mobile Internet betyder, at netoperatørerne selvstændigt eller i samarbejde med finansielle institutioner vil udvikle betalings-systemer, som særskilt er målrettet mod mobiltelefonens nye anvendelsesområde.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
Digital

TV 2 topper listen over udgivere med flest digitale brugere

I gennemsnit havde tv2.dk og fire TV 2-apps 3,2 mio. månedlige brugere sidste år og lagde dermed pæn afstand til de private mediekoncerner. Positionen skyldes strategiskifte, siger TV 2-chef.
  • Salg af digitale annoncer får et løft af usikker økonomi i 2023
  • Ekstra Bladet indtager digital førerposition og sætter efter flere abonnenter

For abonnenter

Foto: Skærmdump fra TV-spot
Digital

Datatilsynet vil gøre GDPR folkeligt med ny kampagne

Foto: Pr/bauer Media Group
Radio

Bauer Media varsler nedskæringer i Sverige

For abonnenter

Norsk-ejede Bring søger nu flere pakkeshops, efter Postnord har skåret 200 butikker fra i | Foto: Jens Hartmann
Aviser

Dao-konkurrent vil udvide med flere pakkeshops efter Postnord-melding

Foto: Miriam Dalsgaard
Medienyt

Svenske medieinvesteringer aftog i november og december

For abonnenter

Foto: Ida Marie Odgaard
Digital

Digitaliseringspulje åbner for små og mellemstore virksomheder

For abonnenter

Seneste nyt

  • Datatilsynet vil gøre GDPR folkeligt med ny kampagne – 13.19
  • TV 2 topper listen over udgivere med flest digitale brugere – 12.25
  • Svenske medieinvesteringer aftog i november og december – 12.01
  • Digitaliseringspulje åbner for små og mellemstore virksomheder – 11.20
  • Dao-konkurrent vil udvide med flere pakkeshops efter Postnord-melding – 10.44
  • Bauer Media varsler nedskæringer i Sverige – 10.05
  • KMD ansætter ny pressechef – 09.17
  • TV 2 har succes med indsats mod deling af kodeord – 08.17
  • Facebook-ejers ledelse sporer fremgang efter hårdt 2022 – 07.32
  • Berlingske sagsøgt for foto med valmue-maleri i baggrunden – 07.10
  • Stig Ørskov: "Det er klart, at 2022 ikke blev, som vi havde drømt om" – 27. jan.
  • Briefing: Ugen i mediebranchen – 27. jan.
  • Chefredaktør for Fyns Amts Avis rykker til redaktørpost på Jyllands-Posten – 27. jan.
  • Dansk Folkeparti bandlyser brug af Tiktok på arbejdstelefoner – 27. jan.
  • Mikkel Bjørn bliver Dansk Folkepartis medieordfører – 27. jan.
Flere nyheder

Job

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Redaktionschef til DR Syd

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Digital Marketing Manager -CPH

  • Life science journalist

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

Watch Job

  • Business Change Manager til implementering af fremtidens togs uddannelsesprojekter

  • Revisor med minimum et par års erfaring

  • Business Intelligence Specialist

  • Senior Porteføljemanager

  • People and Operations Partner

Se flere jobs

Job

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Redaktionschef til DR Syd

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Digital Marketing Manager -CPH

  • Life science journalist

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge