Information driver Internettet frem

MediaWatch

De mange påstande om at Internettet ville udvikle sig til et underholdningsmekka for Internet-brugere kan midlertidigt manes i jorden. En undersøgelse fra konsulentvirksomheden PricewaterhouseCoopers viser i hvert fald, at Internet brugere verden over først og fremmest bruger Internettet til information og e-mail, skriver medialifemagazine.com.

Ifølge undersøgelsen anvender således 90 procent af amerikanske Internet brugere Internettet til informationssøgning, mens 89 procent bruger Internettet til at sende og modtage e-mail. Derimod er det kun 51 procent af amerikanske Internet brugere, som anvender Internettet til forskellige underholdningsformål, herunder at se eller lytte til streaming video og audio eller at downloade musik.

I andre lande er interessen for underholdning på Internettet endnu mindre. I Frankrig bruger 46 procent af Internet brugerne således Internettet til underholdning, mens tallet er henholdsvis 45% og 40 procent for England og Tyskland. Hvis man desuden ser på, hvor mange der bruger Internettet primært til underholdning er tallet seks procent for USA og fire procent for Europa.

Uanset at der bliver ved at komme nye Internet brugere, synes der således fortsat at være primær fokus på Internettet som et praktisk værktøj og ikke som et underholdningsmedie.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også