MediaWatch

Information driver Internettet frem

De mange påstande om at Internettet ville udvikle sig til et underholdningsmekka for Internet-brugere kan midlertidigt manes i jorden. En undersøgelse fra konsulentvirksomheden PricewaterhouseCoopers viser i hvert fald, at Internet brugere verden over først og fremmest bruger Internettet til information og e-mail, skriver medialifemagazine.com.

Ifølge undersøgelsen anvender således 90 procent af amerikanske Internet brugere Internettet til informationssøgning, mens 89 procent bruger Internettet til at sende og modtage e-mail. Derimod er det kun 51 procent af amerikanske Internet brugere, som anvender Internettet til forskellige underholdningsformål, herunder at se eller lytte til streaming video og audio eller at downloade musik.

I andre lande er interessen for underholdning på Internettet endnu mindre. I Frankrig bruger 46 procent af Internet brugerne således Internettet til underholdning, mens tallet er henholdsvis 45% og 40 procent for England og Tyskland. Hvis man desuden ser på, hvor mange der bruger Internettet primært til underholdning er tallet seks procent for USA og fire procent for Europa.

Uanset at der bliver ved at komme nye Internet brugere, synes der således fortsat at være primær fokus på Internettet som et praktisk værktøj og ikke som et underholdningsmedie.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs