Nyt dansk e-handelsmærke

MediaWatch

E-handelsmærket vil være det synlige tegn på, at virksomhederne forpligter sig til at efterleve god norm for handel og markedsføring på Internettet, og at virksomhederne frivilligt underlægger sig en løbende kontrol.

E-handelsmærket er et resultat af initiativet e-fokus, der er et samarbejde mellem regering, erhvervsliv og interesseorganisationer med det formål at oplyse om og fremme brugen af Internettet og elektronisk handel i Danmark. Bag e-handelsmærket står en meget bred kreds af både forbruger-, erhvervs- og lønmodtagerorganisationer, der i fællesskab er nået til enighed om et sæt regler for, hvordan virksomheder bør drive forretning på Internettet:

Dansk Dataforening, Dansk Handel og Service, ITK, Dansk Industri, ITEK, Finansrådet, Forbrugerrådet, Foreningen for Dansk Internethandel, Handelskammeret, HK og IT-Brancheforeningen. Organisationerne har stiftet E-handelsfonden, der skal drive mærkningsordningen.

Etableringen af e-handelsmærket er støttet af Erhvervsministeriet. Driften af mærkningsordningen vil blive dækket af indtægter fra de tilsluttede virksomheder og fra en interessedatabase, hvor interesserede forbrugere kan komme i kontakt med de virksomheder, der har mærket. E-handelsfonden er samtidig i færd med at skaffe sponsorer til markedsføringen af e-handelsmærket.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også