MediaWatch

TV4.se laver niveaudelt prisliste

Ifølge TV4 Interaktiv's salgschef Johan Frisch sker prislisteinddelingen som led i en markedsanpasning, der blandt andet skal gøre sitet mere attraktivt for annoncørerne, skriver dagensmedia.

Inddelingen vil omfatte tre niveauer, med priser der rangerer fra 10 op til 40 svenske ører per kontakt. Prisen vil variere i forhold til antallet af besøgende, hvor det dyreste vil være de delsites, der har det højeste besøgstal.

Nyhederne, sporten samt Äntligen hemma vil være blandt de dyreste og dermed koste mellem 35 og 40 øre. Mellemniveauet vil omfatte nystartede samt mindre delsites. Blandt de billigste bliver nyindførte "run by network". Det vil sige der hvor TV4.se selv placerer annoncer.

I dag ligger prisniveauet i gennemsnit på 45 øre per kontakt. Dermed lægger TV4.se's nye inddeling op til en prissænkning.

I forbindelse med de nye prislister vil TV4.se ligeledes i samarbejde med Jobline afprøve såkaldte streamede annoncer. Det vil sige annoncer med bevægelig lyd og billede.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs