MediaWatch

Aviser vil lave TV

Der er kødannelse ved døren til Kulturministeriet for at komme i betragtning til én af de mindst 20 nye danske tv-kanaler, som bliver til virkelighed, når det digitale jordbaserede sendenet står klar.

Især dagbladene melder nu interesse for at lave tv som supplement til primært den trykte avis, der for mange ikke længere er nogen særlig god forretning. Viften af indtjeningskilder skal udvides, skriver Børsen.

Ifølge dagbladet Børsen er Politiken, Berlingske Tidende og Børsen selv interesseret i at etablere TV-kanaler. Formanden for Dansk Dagblads Forening (DDF), Per Lyngby, mener, at det er naturligt, at dagbladene nu viser interesse for at drive kommerciel TV-virksomhed. For Børsen vedkommende er digital TV allerede en fast del af avisen strategi, bekræfter chefredaktør Leif Beck Fallesen.

Koncernchefen i det Berlingske hus, Joachim Malling, er dog mere forsigtig med at udtale sig om avis-husets TV-hensigter. Koncernen sonderer i øjeblikket TV-terrænet for at vurdere, om der er nye muligheder, der vil kunne benyttes. Men Joachim Malling bekræfter, at det gamle avis-hus er "potentielt interesseret" i fremover at lave TV.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs