MediaWatch

Aviser vil lave TV

Der er kødannelse ved døren til Kulturministeriet for at komme i betragtning til én af de mindst 20 nye danske tv-kanaler, som bliver til virkelighed, når det digitale jordbaserede sendenet står klar.

Især dagbladene melder nu interesse for at lave tv som supplement til primært den trykte avis, der for mange ikke længere er nogen særlig god forretning. Viften af indtjeningskilder skal udvides, skriver Børsen.

Ifølge dagbladet Børsen er Politiken, Berlingske Tidende og Børsen selv interesseret i at etablere TV-kanaler. Formanden for Dansk Dagblads Forening (DDF), Per Lyngby, mener, at det er naturligt, at dagbladene nu viser interesse for at drive kommerciel TV-virksomhed. For Børsen vedkommende er digital TV allerede en fast del af avisen strategi, bekræfter chefredaktør Leif Beck Fallesen.

Koncernchefen i det Berlingske hus, Joachim Malling, er dog mere forsigtig med at udtale sig om avis-husets TV-hensigter. Koncernen sonderer i øjeblikket TV-terrænet for at vurdere, om der er nye muligheder, der vil kunne benyttes. Men Joachim Malling bekræfter, at det gamle avis-hus er "potentielt interesseret" i fremover at lave TV.

Mere fra MediaWatch

Nent-topchef: Super League kan blive en "episk fiasko"

Storklubberne bag Super League glemmer "fansenes kraft" ifølge Anders Jensen, adm. direktør i Nent, der har investeret store milliardbeløb i tv-rettighederne til de eksisterende fodboldligaer, som nu udfordres af Super League.

Seneste nyt

Se flere jobs