MediaWatch

Mobilt indhold koster penge

Schibsted har store ambitioner for fremtiden, og mediegiganten vil erobre nye markeder blandt andet via det mobile Internet. Direktør for Schibsted Multimedia, Sverre C. Munk, forventer, at næste trin i mobiludviklingen - GPRS - vil danne grundlaget for, at Schibsted kan skabe en indtjening på mobilområdet. Det skriver digitoday.no.

Sverre C. Munk mener, at netop det faktum, at man kan tage penge for bit-strømmen, gør det muligt for mobilaktørerne at tage sig betalt for tjenesterne til det mobile Internet. Dermed mener han også, at det ikke vil blive aktuelt for mobil aktørerne at tilbyde indhold og tjenester gratis, sådan som tilfældet er med dagens Internet.

-Der er ganske betydelige infrastrukturinvesteringer i vente, og det er et helt uprøvet marked. Der vil selvfølgelig komme markedsfremstød med tilbud om visse gratis-tjenester, men at give indholdet væk på sigt, tror jeg ikke på, siger Sverre C. Munk.

Ifølge Sverre C. Munk, er det inden for områderne underholdning, m-commerce, mobil-information og mobil-kommunikation, at Schibsted vil satse.

Mere fra MediaWatch

Nent-topchef: Super League kan blive en "episk fiasko"

Storklubberne bag Super League glemmer "fansenes kraft" ifølge Anders Jensen, adm. direktør i Nent, der har investeret store milliardbeløb i tv-rettighederne til de eksisterende fodboldligaer, som nu udfordres af Super League.

Seneste nyt

Se flere jobs