MediaWatch

Mobilt indhold koster penge

Schibsted har store ambitioner for fremtiden, og mediegiganten vil erobre nye markeder blandt andet via det mobile Internet. Direktør for Schibsted Multimedia, Sverre C. Munk, forventer, at næste trin i mobiludviklingen - GPRS - vil danne grundlaget for, at Schibsted kan skabe en indtjening på mobilområdet. Det skriver digitoday.no.

Sverre C. Munk mener, at netop det faktum, at man kan tage penge for bit-strømmen, gør det muligt for mobilaktørerne at tage sig betalt for tjenesterne til det mobile Internet. Dermed mener han også, at det ikke vil blive aktuelt for mobil aktørerne at tilbyde indhold og tjenester gratis, sådan som tilfældet er med dagens Internet.

-Der er ganske betydelige infrastrukturinvesteringer i vente, og det er et helt uprøvet marked. Der vil selvfølgelig komme markedsfremstød med tilbud om visse gratis-tjenester, men at give indholdet væk på sigt, tror jeg ikke på, siger Sverre C. Munk.

Ifølge Sverre C. Munk, er det inden for områderne underholdning, m-commerce, mobil-information og mobil-kommunikation, at Schibsted vil satse.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs