MediaWatch

bol.com udvider

Den tyske mediekoncern Bertelsmann Online International gør nu alvor af sine planer om at satse endnu mere på Danmark. Offensiven kommer blot to måneder efter, at bol.com gik ind på det danske bogmarked.

Bertelsmann er en af verdens største mediekoncerner med over 74.000 medarbejdere i mere end 50 lande. BOL har omkring 400 medarbejdere på verdensplan fordelt på 14 lokale medie- og underholdningsbutikker i Danmark, Sverige, Norge, Finland, Holland, Tyskland, England, Frankrig, Schweiz, Spanien og i Malaysia, Singapore, Hong Kong og Japan.

Globalt er det BOL's mål at blive den førende medie- og underholdningsbutik på Internettet. På den danske del af bol.com er der adgang til et par millioner bøger i alle genrer på fem forskellige sprog: dansk, svensk, finsk, norsk, engelsk og amerikansk. Nu udvides varesortimentet herhjemme med andre produkter.

Mere fra MediaWatch

Lokale internetmedier ærgrer sig over lang udsigt til mediestøtte-revision

Den nye pulje på 50 mio. kr. øremærket lokale medier og ugeaviser er ”lige i underkanten”, mener Foreningen af lokale, fritstående, journalistiske internetmedier, der dog overordnet er tilfreds med medieaftalen. Foreningen retter kritik af, at aftalepartierne skubber en revidering af mediestøtten flere år frem.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs