MediaWatch

Portaler og søgemaskiner tiltrækker flest danskere

Den store udfordring for portaler består i at forøge loyaliteten blandt brugerne. I snit blev portalerne kun benyttet ca. 3 minutter i løbet af september måned.

Kilde: Nielsen//NetRatings "at-home" Danmark september 2000

Klik her for at se illustrationen i fuld størrelse

Mest tid blev der brugt på Internettets Rubrikannoncering. Her spiller to underkategorier en væsentlig rolle, nemlig Ejendomsformidling og Kontaktannoncering. Også Privatøkonomi har høj prioritet, og det afspejles i højt tidsforbrug og mange besøg i den finansielle kategori, hvor online bankerne spiller en væsentlig rolle. Tidsforbruget på de enkelte domæner er en direkte afspejling af, om banken udbyder online banking.

Chat-rum hos de store Internet udbyder har stor indflydelse på det samlede tidsforbrug. Enhver trafik-formidler bør implementere et chat-rum for at få kombineret to væsentlige elementer på Internettet, nemlig Dækning og Tid.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs