Portaler og søgemaskiner tiltrækker flest danskere

MediaWatch

Den store udfordring for portaler består i at forøge loyaliteten blandt brugerne. I snit blev portalerne kun benyttet ca. 3 minutter i løbet af september måned.

Kilde: Nielsen//NetRatings "at-home" Danmark september 2000

Klik her for at se illustrationen i fuld størrelse

Mest tid blev der brugt på Internettets Rubrikannoncering. Her spiller to underkategorier en væsentlig rolle, nemlig Ejendomsformidling og Kontaktannoncering. Også Privatøkonomi har høj prioritet, og det afspejles i højt tidsforbrug og mange besøg i den finansielle kategori, hvor online bankerne spiller en væsentlig rolle. Tidsforbruget på de enkelte domæner er en direkte afspejling af, om banken udbyder online banking.

Chat-rum hos de store Internet udbyder har stor indflydelse på det samlede tidsforbrug. Enhver trafik-formidler bør implementere et chat-rum for at få kombineret to væsentlige elementer på Internettet, nemlig Dækning og Tid.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også