Portaler og søgemaskiner tiltrækker flest danskere
Den store udfordring for portaler består i at forøge loyaliteten blandt brugerne. I snit blev portalerne kun benyttet ca. 3 minutter i løbet af september måned.
Kilde: Nielsen//NetRatings "at-home" Danmark september 2000
Klik her for at se illustrationen i fuld størrelse
Mest tid blev der brugt på Internettets Rubrikannoncering. Her spiller to underkategorier en væsentlig rolle, nemlig Ejendomsformidling og Kontaktannoncering. Også Privatøkonomi har høj prioritet, og det afspejles i højt tidsforbrug og mange besøg i den finansielle kategori, hvor online bankerne spiller en væsentlig rolle. Tidsforbruget på de enkelte domæner er en direkte afspejling af, om banken udbyder online banking.
Chat-rum hos de store Internet udbyder har stor indflydelse på det samlede tidsforbrug. Enhver trafik-formidler bør implementere et chat-rum for at få kombineret to væsentlige elementer på Internettet, nemlig Dækning og Tid.