Ericsson satser på de unge via MTV

MediaWatch

Ericsson er begyndt at gøre sig store anstrengelser for at få flere unge til at købe virksomhedens produkter. Årsagen er tydelig: Otte ud af ti unge i Norden køber - ifølge Telia - mobiltelefon, hvilket er mere end i noget andet segment, skriver ekonomi24.se.

Samtidig forventes de unge at blive drivkraften bag anvendelsen af tredje generations mobiltelefoni. I lyset heraf kan Ericssons store satsning på ungdommen og MTV blive afgørende for selskabets fremtid som fremstiller af mobiltelefoner.

På denne baggrund har Ericsson blandt andet indgået en tre-årig aftale med MTV Europe, og selskabet forventer i det hele taget at satse meget på musik og underholdning med henblik på at vinde nye markedsandele - frem for alt hos de unge. Ifølge pressechef Peter Bodor, tror Ericsson, at de unge - og ikke forretningsmænd som tidligere - vil drive mobilteknologien frem.

- De unge vil være de første til at sende billeder, digitale postkort, SMS og musik til hinanden, siger han.

Ifølge ekonomi24.se savner Ericsson dog et rigtigt produkt til de unge. For mens Ericsson's A2618 samler støv på hylderne, sælger Nokia's nye 3310 fremragende. Ericsson sætter derfor sin lid til den nye ungdomsmodel T20, som kommer i butikkerne om få uger.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også