MediaWatch

Lys over e-handlen

Jupiters rapport, der er baseret på indsamlede data fra 6000 personer i Danmark, Sverige, Finland, Norge, Tyskland, Storbritannien samt Frankrig konkluderer, at et stadigt stigende antal personer køber varer over internettet. Samtidig bruger den enkelte kunde større beløb jo længere tid vedkommende har været e-handelskunde, skriver ekonomi24.

Tendensen er ifølge Mark Mulligan, analytiker hos Jupiter Research, at folk lægger ud med at handle for moderate beløb, for så gradvist at øge engagementet efterhånden som de bliver fortrolige med mediet og det at handle over nettet.

På den baggrund ser Mulligan en udmærket fremtid for e-handlen. Det at store selskaber som Boxman, Boo.com og Dresssmart har måttet dreje nøglen om, ser han mere som et tegn på, at de har været for hurtigt ude. Markedet er først nu ved at begynde at blive modent og jo længere tid der går, jo bedre vil mulighederne for indtjening blive, således Mulligan.

Mulligan mener at for at opnå succes i fremtidens e-handel, så må de enkelte selskaber sørge for, at fokusere på deres målgruppe, samt holde fast på de værdier, der eksisterer i dagens traditionelle handel.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs