MediaWatch

Lys over e-handlen

Jupiters rapport, der er baseret på indsamlede data fra 6000 personer i Danmark, Sverige, Finland, Norge, Tyskland, Storbritannien samt Frankrig konkluderer, at et stadigt stigende antal personer køber varer over internettet. Samtidig bruger den enkelte kunde større beløb jo længere tid vedkommende har været e-handelskunde, skriver ekonomi24.

Tendensen er ifølge Mark Mulligan, analytiker hos Jupiter Research, at folk lægger ud med at handle for moderate beløb, for så gradvist at øge engagementet efterhånden som de bliver fortrolige med mediet og det at handle over nettet.

På den baggrund ser Mulligan en udmærket fremtid for e-handlen. Det at store selskaber som Boxman, Boo.com og Dresssmart har måttet dreje nøglen om, ser han mere som et tegn på, at de har været for hurtigt ude. Markedet er først nu ved at begynde at blive modent og jo længere tid der går, jo bedre vil mulighederne for indtjening blive, således Mulligan.

Mulligan mener at for at opnå succes i fremtidens e-handel, så må de enkelte selskaber sørge for, at fokusere på deres målgruppe, samt holde fast på de værdier, der eksisterer i dagens traditionelle handel.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs