MediaWatch

Unge velhavende shopper online

34 procent af amerikanske husstande har foretaget mindst ét indkøb over Internettet inden for det sidste år, hvilket udgør en stigning fra 24 procent sidste år. Det viser resultatet på en undersøgelse udført af analyse firmaet The Conference Board, skriver Reuters.

Forbrugere i alderen 25-34 år er ifølge undersøgelsen den mest entusiastiske gruppe overfor online shopping. 55 procent i denne aldersgruppe har foretaget online indkøb inden for det sidste år sammenlignet med kun 40 procent sidste år.

Forbrugere i alderen 34-44 år er en anden aktiv online shopping gruppe, hvor 45 procent har købt varer online inden for det sidste år, hvilket udgør en stigning fra 33 procent sidste år.

Blandt undersøgelsens respondenter med en årsindkomst på mere end 50.000 dollar, har 53 procent foretaget online indkøb, hvilket udgør en stigning fra 40 procent fra sidste år. Cirka 35 procent af forbrugerne i gruppen med en årsindkomst på mellem 35.000 dollar og 49.000 dollar har købt online, svarende til en stigning fra 27 procent.

Online shoppere er mindre udbredte blandt respondenter i indkomstgruppen 25.000 dollar til 34.000 dollar om året, men antallet af online shoppere i gruppen stiger. 29 procent af respondenterne i denne gruppe har købt online i år i forhold til 18 procent sidste år.

Det er primært bøger, flybilletter og andre rejse relaterede varer, der er blevet købt over Internettet. 45 procent af samtlige respondenter har inden for det sidste år købt mindst én bog over Internettet, hvilket svarer til tallet for sidste år. Flybilletter er som noget nyt den anden mest købte vare, mens software og computere er røget fra en andenplads ned på en fjerdeplads efter CD'ere.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs