MediaWatch

Maconomy klarer USA

Det danske softwarehus Maconomy er ved at få fodfæste på det amerikanske marked. Maconomy, der producerer e-business løsninger til automatisering af servicevirksomheder, har i løbet af årets første ni måneder oplevet en omsætningsstigning på over 200 procent i USA. Det skriver Berlingske Tidende.

Ifølge adm. direktør og medejer Per Tejs Knudsen havde Maconomy en omsætning i USA på ca. 35 millioner kroner i de første tre kvartaler i år mod ti millioner kroner i samme periode sidste år. Resultaterne er yderst velkomne, da Per Tejs Knudsen og Maconomy håber at blive introduceret på Fondsbørsen inden for et halvt år.

Efter at Maconomy i flere omgange har meldt ud, at de ønskede at blive noteret på den amerikanske IT-børs Nasdaq, stod det i forrige uge klart, at Maconomy alligevel ikke vil gå den vej. I stedet bekendtgjorde Maconomy, at børsintroduktionen skal foregå på Københavns Fondsbørs.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs