MediaWatch

MotherNature succes med annoncering

I sidste kvartal af 1999 og frem er online forhandleren af vitamin og helseprodukter, MotherNature.com, gået over til at annoncere via e-mails. Derved er prisen pr. kunde faldet til 20 dollar. E-handels firmaer er begejstrede for e-mail, fordi de er forbundet med lave produktionsomkostninger og gode resultater. MotherNature.com annoncerede i 1999 primært ved hjælp af bannere og brugte omkring 400 dollar på at få hver kunde, skriver Media Post.

Jeff Steinberg, CMO for MotherNature.com, oplyser, at målrettede e-mailannoncerings kampagner resulterer i konversationsrater, der er op til 5 gange højere end ikke målrettede e-mail kampagner. Han vurderer, at firmaets målrettede e-mail kampagner resulterede i salg for 250 dollar for hver 1.000 e-mails, der blev sendt. Til sammenligning resulterede ikke målrettede e-mails kun i salg for 100 dollar for hver 1.000 sendte e-mails.

Ifølge en rapport udført af eMarketer vil udgifterne til e-mail annoncering i USA stige fra 97 millioner dollar i 1999 til 2 milliarder i 2003. Andelen af e-mail annoncering vil stige fra 3 procent i 1999 til 15 procent i 2003.

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs