MediaWatch

MotherNature succes med annoncering

I sidste kvartal af 1999 og frem er online forhandleren af vitamin og helseprodukter, MotherNature.com, gået over til at annoncere via e-mails. Derved er prisen pr. kunde faldet til 20 dollar. E-handels firmaer er begejstrede for e-mail, fordi de er forbundet med lave produktionsomkostninger og gode resultater. MotherNature.com annoncerede i 1999 primært ved hjælp af bannere og brugte omkring 400 dollar på at få hver kunde, skriver Media Post.

Jeff Steinberg, CMO for MotherNature.com, oplyser, at målrettede e-mailannoncerings kampagner resulterer i konversationsrater, der er op til 5 gange højere end ikke målrettede e-mail kampagner. Han vurderer, at firmaets målrettede e-mail kampagner resulterede i salg for 250 dollar for hver 1.000 e-mails, der blev sendt. Til sammenligning resulterede ikke målrettede e-mails kun i salg for 100 dollar for hver 1.000 sendte e-mails.

Ifølge en rapport udført af eMarketer vil udgifterne til e-mail annoncering i USA stige fra 97 millioner dollar i 1999 til 2 milliarder i 2003. Andelen af e-mail annoncering vil stige fra 3 procent i 1999 til 15 procent i 2003.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs