MediaWatch

DRB vælger PC-meter

PC-meteret er et system, der ved hjælp af et panel af Internetbrugere, registrerer Internetadfærd. Såvel AC Nielsen som Gallup og MMXI udbyder hver sit PC-meter, men DRB har valgt AC Nielsen som den officielle leverandør. Nielsen//NetRatings, som systemet kaldes, er baseret på et samarbejde mellem AC Nielsen og NetRatings.

PC-meter systemet kan blandt andet bruges i forbindelse med mediaplanlægningen på Internettet. Først og fremmest betyder systemet, at planlægningen på Internettet nu kan kvantificeres væsentligt mere og bedre end det tidligere har været tilfældet, og data fra alle sites er tilgængelige og baseret på samme målemetode.

Et af problemerne med totalmålinger fra Gallup WebMeasure har været, at det ikke er alle sites, der er tilmeldt. Det betyder at systemets data ikke kan sammenlignes med de trafiktal, som de enkelte sites selv opgiver. Med PC-meter målingerne findes nu et system, hvor de enkelte kommercielle sites ikke selv skal tilmelde sig, og dermed opnår man sammenlignelige trafiktal fra de største kommercielle spillere.

Læs hele artiklen fra OMD på www.mediawatch.dk under MediaRatings

Mere fra MediaWatch

Google strammer grebet om kreative forsøg på at tracke brugere

Techselskabet bygger videre på sit kommende bolværk i beskyttelsen af brugernes privatliv og færden på nettet. Konkurrencemyndigheder i Storbritannien har samtidig indledt undersøgelse af, om det sender en endnu større del af annoncemarkedet i Googles hænder.

Debat: Folketinget vender det døve øre til lyd

Fair betaling for indhold og kampen med techgiganterne er højaktuelle dagsordener hos politikere og i Kulturministeriet. Men podcasting er efterladt på perronen, skriver formand for Center for Podcasting, Søren Brunsgaard, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

Se flere jobs