MediaWatch

DRB vælger PC-meter

PC-meteret er et system, der ved hjælp af et panel af Internetbrugere, registrerer Internetadfærd. Såvel AC Nielsen som Gallup og MMXI udbyder hver sit PC-meter, men DRB har valgt AC Nielsen som den officielle leverandør. Nielsen//NetRatings, som systemet kaldes, er baseret på et samarbejde mellem AC Nielsen og NetRatings.

PC-meter systemet kan blandt andet bruges i forbindelse med mediaplanlægningen på Internettet. Først og fremmest betyder systemet, at planlægningen på Internettet nu kan kvantificeres væsentligt mere og bedre end det tidligere har været tilfældet, og data fra alle sites er tilgængelige og baseret på samme målemetode.

Et af problemerne med totalmålinger fra Gallup WebMeasure har været, at det ikke er alle sites, der er tilmeldt. Det betyder at systemets data ikke kan sammenlignes med de trafiktal, som de enkelte sites selv opgiver. Med PC-meter målingerne findes nu et system, hvor de enkelte kommercielle sites ikke selv skal tilmelde sig, og dermed opnår man sammenlignelige trafiktal fra de største kommercielle spillere.

Læs hele artiklen fra OMD på www.mediawatch.dk under MediaRatings

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs