Dot.com’ere har flest visninger

MediaWatch

Ifølge Charlie Buchwalter, Vice President i Media Metrix, udgør dot.com annoncørerne 68 procent på top 200 liste over annoncører. Dot.com virksomheder står også for 77 procent af reklamevisningerne blandt de top 200 online annoncører. Dot.com firmaerne bruger samtidig flere penge på online reklamer end traditionelle firmaer, skriver Media Post.

85 procent af onlineannoncørerne er dot.com virksomheder. 74 procent af salgsannoncerne stammer fra dot.com virksomheder og 61 procent af business to business annoncerne stammer også fra dot.com virksomhederne.

Selvom kun 32 procent af de 200 største software annoncører er dot.com virksomheder, står de for 86 procent af alle reklamevisninger inden for industrien. 48 ud af de 200 største rejsebureauer er dot.com og står for 80 procent af alle reklamevisninger for rejseindustrien.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også