MediaWatch

Dot.com’ere har flest visninger

Ifølge Charlie Buchwalter, Vice President i Media Metrix, udgør dot.com annoncørerne 68 procent på top 200 liste over annoncører. Dot.com virksomheder står også for 77 procent af reklamevisningerne blandt de top 200 online annoncører. Dot.com firmaerne bruger samtidig flere penge på online reklamer end traditionelle firmaer, skriver Media Post.

85 procent af onlineannoncørerne er dot.com virksomheder. 74 procent af salgsannoncerne stammer fra dot.com virksomheder og 61 procent af business to business annoncerne stammer også fra dot.com virksomhederne.

Selvom kun 32 procent af de 200 største software annoncører er dot.com virksomheder, står de for 86 procent af alle reklamevisninger inden for industrien. 48 ud af de 200 største rejsebureauer er dot.com og står for 80 procent af alle reklamevisninger for rejseindustrien.

Mere fra MediaWatch

Filmskolens nye rektor: Meget af konflikten er løst

Meget af den konflikt, der var årsag til problemerne på Den Danske Filmskole er allerede løst, lyder det fra skolens kommende rektor, Tine Fischer, der samtidig ser det som afgørende at skolen åbner sig mere for omverden.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Seneste nyt

Se flere jobs