MediaWatch

14.000 danskere med i Nokia Game

Spillet startede, da deltagerne i Nokia Game modtog en e-mail, der ledte dem videre til landsdækkende TV i går aftes, hvor den første ledetråd blev givet. Eventyrets start var dermed en TV reklame, hvor deltagerne var vidne til en dramatisk scene fra en skadestue. Reklamespottet ledte dernæst deltagerne videre til et web-site, hvor flere informationer om denne mystiske hændelse og identiteten på hovedrolle-indehaveren blev afsløret.

- Deltagerne får en udfordrende måned. Nokia Game indeholder mange opgaver, som udfordrer deltagernes evne til at løse forskellige gåder i spil-eventyret, fortæller Helen Larsson, Marketing and Communications Manager, Nokia Mobile Phones Skandinavien.

Deltagerne har nu indtaget rollen som hovedperson og de vil møde mange flere mysterier og gåder de skal løse. Deltagerne skal hele tiden finde det rigtige svar for at blive i spillet til spil-eventyrets slutning 1. december i år. Ledetråde plantet i alle typer medier, som Internettet, TV, radio, voicemail, SMS, magasiner og dagblade vil i de næste uger guide spillerne rundt i eventyrets forskellige kapitler.

Alle interesserede kan følge med i Nokia Game på www.nokiagame.com.

Mere fra MediaWatch

Google strammer grebet om kreative forsøg på at tracke brugere

Techselskabet bygger videre på sit kommende bolværk i beskyttelsen af brugernes privatliv og færden på nettet. Konkurrencemyndigheder i Storbritannien har samtidig indledt undersøgelse af, om det sender en endnu større del af annoncemarkedet i Googles hænder.

Debat: Folketinget vender det døve øre til lyd

Fair betaling for indhold og kampen med techgiganterne er højaktuelle dagsordener hos politikere og i Kulturministeriet. Men podcasting er efterladt på perronen, skriver formand for Center for Podcasting, Søren Brunsgaard, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

Se flere jobs