MediaWatch

TheMan.com blev aldrig voksen

Teksten på det amerikanske site er grænsende til det lakoniske i sit budskab :

- Vi må desværre meddele Dem, at TheMan.com har ophørt at eksistere. De, der har bestilt varer, vil modtage disse prompte, står der at læse, skriver CNET.

E-handels og indholdssitet, der markedsførte sig selv som alternativet til online-udbuddet af sex og sport magasiner, tilbød således sine fortrinsvist mandlige brugere tips med mere vedrørende parforhold, samt relateret materiale hertil.

Ifølge selskabets administrerende direktør, Calvin Lui, hjalp sitet mænd med at få løst de personlige sider af livet.

Sitet, der søgte at finde en plads i nichemarkedet og dermed opnå succes som de tilsvarende kvindeorienterede sites, MathaStewart.com og Women.com, forfejlede sin oprindelige plan og i kølvandet på markedsnedgangen, der i øvrigt også gik hårdt ud over de kvinderelaterede sites, har det måttet stoppe sine forretninger.

Dermed synes dot.com døden fortsat at sprede sig som ringe i vandet. Alene de sidste måneder har set indtil flere dot.com virksomheders endeligt.

Mere fra MediaWatch

Filmskolens nye rektor: Meget af konflikten er løst

Meget af den konflikt, der var årsag til problemerne på Den Danske Filmskole er allerede løst, lyder det fra skolens kommende rektor, Tine Fischer, der samtidig ser det som afgørende at skolen åbner sig mere for omverden.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Seneste nyt

Se flere jobs