Sådan bruges annoncer på Internet

MediaWatch

Brug mindre annoncekroner på portaler, lyder et af de råd, som man kan læse i en ny rapport fra det amerikanske analyseinstitut Forrester Research. Rapporten er således ikke opmuntrende læsning for portalvirksomhederne, som ellers har været forvænt med stor annoncevolumen, fordi de har mange brugere.

Forrester anbefaler, at kun 20 procent af en virksomheds samlede markedsføringsbudget til Internet markedsføring bruges på portaler. Og virksomheden bør endvidere udvælge én af de tre største portalaktører i markedet som kanal - medmindre en af de ti andre portaler har en dækningsgrad på cirka 80 procent i det segment, virksomheden ønsker at ramme. Det skriver digitoday.no.

For at fange den erfarne Internet bruger bør annoncører i Norden - og andre modne markeder - i stedet bruge 30 procent af budgettet på specialiserede sider, som rammer segmentet. Desuden skal 15 procent bruges på e-mail annoncering, mens andre 15 procent skal bruges på affiliate-netværk. De sidste 20 procent af Internet budgettet skal bruges på annonce-netværk.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også