MediaWatch

Sådan bruges annoncer på Internet

Brug mindre annoncekroner på portaler, lyder et af de råd, som man kan læse i en ny rapport fra det amerikanske analyseinstitut Forrester Research. Rapporten er således ikke opmuntrende læsning for portalvirksomhederne, som ellers har været forvænt med stor annoncevolumen, fordi de har mange brugere.

Forrester anbefaler, at kun 20 procent af en virksomheds samlede markedsføringsbudget til Internet markedsføring bruges på portaler. Og virksomheden bør endvidere udvælge én af de tre største portalaktører i markedet som kanal - medmindre en af de ti andre portaler har en dækningsgrad på cirka 80 procent i det segment, virksomheden ønsker at ramme. Det skriver digitoday.no.

For at fange den erfarne Internet bruger bør annoncører i Norden - og andre modne markeder - i stedet bruge 30 procent af budgettet på specialiserede sider, som rammer segmentet. Desuden skal 15 procent bruges på e-mail annoncering, mens andre 15 procent skal bruges på affiliate-netværk. De sidste 20 procent af Internet budgettet skal bruges på annonce-netværk.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs