MediaWatch

Sådan bruges annoncer på Internet

Brug mindre annoncekroner på portaler, lyder et af de råd, som man kan læse i en ny rapport fra det amerikanske analyseinstitut Forrester Research. Rapporten er således ikke opmuntrende læsning for portalvirksomhederne, som ellers har været forvænt med stor annoncevolumen, fordi de har mange brugere.

Forrester anbefaler, at kun 20 procent af en virksomheds samlede markedsføringsbudget til Internet markedsføring bruges på portaler. Og virksomheden bør endvidere udvælge én af de tre største portalaktører i markedet som kanal - medmindre en af de ti andre portaler har en dækningsgrad på cirka 80 procent i det segment, virksomheden ønsker at ramme. Det skriver digitoday.no.

For at fange den erfarne Internet bruger bør annoncører i Norden - og andre modne markeder - i stedet bruge 30 procent af budgettet på specialiserede sider, som rammer segmentet. Desuden skal 15 procent bruges på e-mail annoncering, mens andre 15 procent skal bruges på affiliate-netværk. De sidste 20 procent af Internet budgettet skal bruges på annonce-netværk.

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen håber på OECD-aftale om techskat inden sommer

Efter flere års ventetid håber regeringen nu på, at en global aftale om beskatning af globale techselskaber kan lande inden sommer, lyder det fra kulturministeren, der samtidig melder om forsinkelse i arbejdet med regulering af sociale medier.

Seneste nyt

Se flere jobs