MediaWatch

Sådan bruges annoncer på Internet

Brug mindre annoncekroner på portaler, lyder et af de råd, som man kan læse i en ny rapport fra det amerikanske analyseinstitut Forrester Research. Rapporten er således ikke opmuntrende læsning for portalvirksomhederne, som ellers har været forvænt med stor annoncevolumen, fordi de har mange brugere.

Forrester anbefaler, at kun 20 procent af en virksomheds samlede markedsføringsbudget til Internet markedsføring bruges på portaler. Og virksomheden bør endvidere udvælge én af de tre største portalaktører i markedet som kanal - medmindre en af de ti andre portaler har en dækningsgrad på cirka 80 procent i det segment, virksomheden ønsker at ramme. Det skriver digitoday.no.

For at fange den erfarne Internet bruger bør annoncører i Norden - og andre modne markeder - i stedet bruge 30 procent af budgettet på specialiserede sider, som rammer segmentet. Desuden skal 15 procent bruges på e-mail annoncering, mens andre 15 procent skal bruges på affiliate-netværk. De sidste 20 procent af Internet budgettet skal bruges på annonce-netværk.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

B.T. lukker printavisen, cityredaktionerne nedlægges og chefredaktør Jonas Kuld Rathje stopper, Bog & Idé barsler med streamingtjeneste, og DR gentænker kulturdækningen. Det har været en travl uge i Mediedanmark, men du får overblikket over de vigtigste historier lige her.

Den Uafhængige venter øget vækst i 2022 med dyrere abonnement

Radiostationen, der gik i luften i 2020, lagde 20 kr. til abonnementsprisen i marts, hvilket har fået nogle af de betalende lyttere til at falde fra. Medlemstallet ventes dog at vokse og omsætningen stige i indeværende år, vurderer strategichef Kasper Saugmann.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs