MediaWatch

Lancering af ny Viasat kampagne

Canal Digital er ikke imponeret over Viasats nye kampagnetilbud, der skal lancere deres digitale TV. Marketingchef Jens B. Arnesen hos konkurrenten Canal Digital undrer sig over, at Viasat starter en kampagne, hvor de tilbyder helt lukkede modtagere, der normalt kan lejes, som købe løsning. Boksene kan ikke returneres ligesom lejeboksene normalt kan.

Ifølge Jens B. Arnesen tilbyder Viasat også en åben Viasat modtager til cirka 4.500 kroner, hvis kunden forudbetaler et års abonnement. DR1 og DR2 logoerne indgår i Viasats kampagne på trods af, at de endnu ikke har en aftale med DR om at sende fra 5 grader øst.

Kim Poder, abonnementsdirektør hos Viasat, forventer at Viasat vil få 150.000 digitale parabolkunder inden udgangen af 2001. Disse 150.000 vil primært stamme fra de 650.000 husstande, der i dag kun kan se TV ved hjælp af en almindelig antenne men dog også fra de omtrent 300.000 analoge parabolhusstande i Danmark.

Hensigten med kampagnen er at få så mange seere ind på den digitale platform. Abonnementsindtægterne skal øge Viasats reklameindtægter i forbindelse med de nye interaktive reklamer og indtægter fra den digitale interaktive platform i det hele taget.

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen håber på OECD-aftale om techskat inden sommer

Efter flere års ventetid håber regeringen nu på, at en global aftale om beskatning af globale techselskaber kan lande inden sommer, lyder det fra kulturministeren, der samtidig melder om forsinkelse i arbejdet med regulering af sociale medier.

Seneste nyt

Se flere jobs