MediaWatch

Lancering af ny Viasat kampagne

Canal Digital er ikke imponeret over Viasats nye kampagnetilbud, der skal lancere deres digitale TV. Marketingchef Jens B. Arnesen hos konkurrenten Canal Digital undrer sig over, at Viasat starter en kampagne, hvor de tilbyder helt lukkede modtagere, der normalt kan lejes, som købe løsning. Boksene kan ikke returneres ligesom lejeboksene normalt kan.

Ifølge Jens B. Arnesen tilbyder Viasat også en åben Viasat modtager til cirka 4.500 kroner, hvis kunden forudbetaler et års abonnement. DR1 og DR2 logoerne indgår i Viasats kampagne på trods af, at de endnu ikke har en aftale med DR om at sende fra 5 grader øst.

Kim Poder, abonnementsdirektør hos Viasat, forventer at Viasat vil få 150.000 digitale parabolkunder inden udgangen af 2001. Disse 150.000 vil primært stamme fra de 650.000 husstande, der i dag kun kan se TV ved hjælp af en almindelig antenne men dog også fra de omtrent 300.000 analoge parabolhusstande i Danmark.

Hensigten med kampagnen er at få så mange seere ind på den digitale platform. Abonnementsindtægterne skal øge Viasats reklameindtægter i forbindelse med de nye interaktive reklamer og indtægter fra den digitale interaktive platform i det hele taget.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs