MediaWatch

Bertelsmann og Napster samarbejder

Bertelsmann AG og Napster har offentliggjort planer om en strategisk alliance med henblik på at videreudvikle Napsters person til person fildeling service.

Bertelsmann nye afdeling eCommerce Group og Napster har udviklet en ny forretningsmodel med en sikker medlemsbaseret service, der skal forsyne Napster brugerne med fildeling i høj kvalitet. Forretningsmodellen bevarer Napster princippet samtidig med, at den forsyner samtlige rettighedsindehavere med betalinger.

Napster og Bertelsmann søger støtte fra andre aktører inden for musik industrien til at etablere Napster som en accepteret medlemsbaseret service. Det vil de prøve at opnå ved at invitere de andre aktører til at deltage aktivt i processen.

Betingelserne for aftalen er, at når Napster har implementeret den ny medlemsbaserede service vil Bertelsmanns musik afdeling BMG trække sit sagsanlæg imod Napster tilbage og gøre deres musik tilgængelig i deres kataloger.

Bertelsmann eCommerce Group stiller et lån til rådighed for Napster med henblik på at udvikle den ny service mod retten til at overtage en vis andel af Napsters aktier.

Læs artikel på www.mediawatch.dk

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til et smalt medieforlig, en ny fiktionsstrategi fra DR, friske tal fra Jysk Fynske Medier og Information, et vaklende flertal for kulturmoms, Heartbeats mister sin direktør, og en statslig styrelse beskyldes for ulovlig deling af artikler. Få et overblik over Mediedanmark med ugens briefing.

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs