MediaWatch

Bertelsmann og Napster samarbejder

Bertelsmann AG og Napster har offentliggjort planer om en strategisk alliance med henblik på at videreudvikle Napsters person til person fildeling service.

Bertelsmann nye afdeling eCommerce Group og Napster har udviklet en ny forretningsmodel med en sikker medlemsbaseret service, der skal forsyne Napster brugerne med fildeling i høj kvalitet. Forretningsmodellen bevarer Napster princippet samtidig med, at den forsyner samtlige rettighedsindehavere med betalinger.

Napster og Bertelsmann søger støtte fra andre aktører inden for musik industrien til at etablere Napster som en accepteret medlemsbaseret service. Det vil de prøve at opnå ved at invitere de andre aktører til at deltage aktivt i processen.

Betingelserne for aftalen er, at når Napster har implementeret den ny medlemsbaserede service vil Bertelsmanns musik afdeling BMG trække sit sagsanlæg imod Napster tilbage og gøre deres musik tilgængelig i deres kataloger.

Bertelsmann eCommerce Group stiller et lån til rådighed for Napster med henblik på at udvikle den ny service mod retten til at overtage en vis andel af Napsters aktier.

Læs artikel på www.mediawatch.dk

Mere fra MediaWatch

Filmskolens nye rektor: Meget af konflikten er løst

Meget af den konflikt, der var årsag til problemerne på Den Danske Filmskole er allerede løst, lyder det fra skolens kommende rektor, Tine Fischer, der samtidig ser det som afgørende at skolen åbner sig mere for omverden.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske Medier investerer i lokaljournalistiske satsninger, kulturminister opfordrer til at slå koldt vand i blodet, når det gælder udsigten til forhandlinger om et nyt medieforlig, og regnskabstal var der fra bl.a. JP/Politikens Hus, Zetland og A4 Medier. Kom med på rundtur i ugen i mediebranchen.

Seneste nyt

Se flere jobs