MediaWatch

Telenor Vision leverer digital TV

Telenor Vision, datterselskabet til det norske telekommunikationsselskab Telenor, frembringer med opkøbet et nyt marked i Finland for film og interaktive pay TV systemer.

Etableringen på det finske marked betyder, at Telenor bliver repræsenteret på alle de nordiske markeder og at målsætningen om at dække hele Europa er tættere på at blive opfyldt.

Overtagelsen giver Telenor Vision mulighed for at installere sine produkter på 35 hoteller med ca. 6000 værelser. Det finske hotelmarked vil blive tilbudt en fuldservice pakke med interaktivt TV, film og satellit TV kanaler inklusive drift og finansiering. Systemet er allerede installeret på Sokos Hotel, der er Finlands største hotelkæde.

Telenor Vision har en aftale med Canal Digital vedrørende salg og markedsføring af digitale TV kanaler og services i Finland. Aftalen med Canal Digital giver finske kunder adgang til flere kanaler og serviceydelser via TV. Der tilbydes også CANAL+ til husstande i små kabel TV net.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs