MediaWatch

Framfab trækker i nødbremsen

En række af de førende Internet konsulent firmaer i Sverige har inden for de seneste uger fremlagt det ene dårlige regnskab efter det andet.

I dag følger Framfab i samme spor med offentliggørelsen af regnskabet for tredje kvartal, som viser, at Framfab i årets første ni måneder har haft et tab på 83,9 millioner svenske kroner. I samme periode sidste år havde Framfab et overskud på 29 millioner svenske kroner.

Så sent som i juli og august ansatte Framfab i alt 400 nye medarbejdere. Men ifølge ekonomi24.se trækker Framfab nu i nødbremsen ved at begrænse rekruttering af ny arbejdskraft med henblik på at forbedre selskabets lønsomhed.

Endvidere skrev koncernchef Jonas Birgersson i sidste uge et brev til virksomhedens medarbejdere, hvori han gav udtryk for, at alle medarbejdere må tage sin del af ansvaret for at sikre Framfab's kompetence og kvalitet. I modsat fald vil selskabet få alvorlige problemer.

Samtidig har Framfab besluttet at reorganisere virksomheden. Den svenske konsulentdel lægges således ud i en selvstændig juridisk enhed, Framfab Consulting Sweden, og danske Tim Frank Andersen bliver medlem af ledelsesgruppen med ansvar for Framfab Marketing.

Herudover vil en række udenlandske projekter blive ført tilbage til Sverige, samtidig med at man styrker den internationale salgsorganisation.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Rapporter peger på flere triste nyheder for journalister

Flere fravælger at læse nyheder, unge mennesker opsøger dem ikke aktivt, og sociale medier har overhalet nyhedsmedier som hovedkilde for de unge til nyhederne. Branchen står med et tiltagende framenteringsproblem, og vi bliver nødt til at tale om det, lyder det fra Uffe Gardel, der har ført pennen i denne uges medieklumme.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs