MediaWatch

E-handels butikker billigst

85 ud af 100 priser er lavest på Internettet. Offline-butikkerne, dem der ligger ude i gaden, er gennemsnitligt ca. 10 procent dyrere med alle priser end online- og multi-channel butikkerne.

Det viser en ny undersøgelse foretaget af Pricerunner.com, der har sammenlignet prisforskellen mellem e-handelsbutikker og traditionelle butikker i Danmark.

Målet med prisundersøgelsen er at undersøge, om hvorvidt der er markante prisforskelle mellem de butikker som kun sælger via nettet, de butikker som sælger både fra almindelige butikker - de såkaldte multi-channel butikker - og via nettet, og de butikker som kun sælger fra almindelige butikslokaler.

Pricerunner har sammenlignet priserne i alle de store detailhandelskæder med priserne i de største danske rene online-butikker og multi-channelvirksomheder.

I undersøgelsen indgår i alt 1363 priser på 457 forskellige produkter fra otte store danske detailkæder, fem førende danske rene online-butikker og syv førende danske multi-channel virksomheder. Tilsammen har de i alt 303 detailhandelsbutikker.

Mere fra MediaWatch

Heartbeats udpeger ny ledelse efter Le Gammeltofts exit

Adm. direktør og stifter af Heartbeats forlod medieselskabet i sidste uge. Finansdirektør i Aller Media bliver midlertidig direktør i selskabet, mens Heartbeats’ chefredaktør, vicedirektør og kommerciel direktør skal stå for at videreudvikle mediebrandet.

Medieklummen: Det smalle forlig er en plet på en ny ministers cv

Moderniseringen af Public Service Puljen og lukning af 24syv vil give et ”klatvist støttecirkus”, og kulturbidraget skulle have været klappet af med OECD, inden det blev en del af aftalen. Ugens klummeskribent kalder den nye medieaftale en plet på Kulturminister Ane Halsboe-Jørgensens cv.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs