Rapporten, der placerer de enkelte lande efter hvor stor en del e-handlen har af det samlede bruttonationalprodukt (BNP), fastslår således, at Sverige, hvis e-handel samlet vil bidrage med otte procent til landets BNP i 2004, indtager andenpladsen i Europa, skriver Dagens Industri.
Førstepladsen indtages af Holland, mens Schweiz og Storbritannien tager sig af henholdvis tredje og fjerdepladsen. Hollands topplacering skyldes det faktum, at landet var blandt de første i Europa til at benytte sig af Internettet.
Landet er i dag centrum for distributionen fra såvel flere store e-handelsselskaber, som de mere traditionelle distributører
Mere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.