AC Nielsen skal måle internetvaner

MediaWatch

Danske Reklamebureauers Brancheforening (DRB) har udvalgt AC Nielsen PC-metersystem til fremover at udgøre det officielle DRB-system. Systemet hedder Nielsen//NetRatings og er baseret på et samarbejde mellem NetRatings og AC Nielsen.

PC-meteret er et system til måling af internetadfærd, hvor et deltagerpanel rekrutteret via telefoninterviews får tilsendt et stykke software, der når det er installeret på deltagerens PC, måler al trafik på Internettet. De registrerede data sendes løbende til Nielsen//NetRatings hvor de bearbejdes offentliggøres. Paneldeltagerne består af 3.500 personer.

PC-meter data'erne giver adgang til oplysninger omkring demografi for alle websites og trafikken på de enkelte sites. I forbindelse med trafiktal er der oplysninger om både antal eksponeringer, unikke brugere og dækning for hver enkelt site. Der vil være mulighed for at teste dobbeltdækning og der vil også være et reklamemodul.

OMD har allerede taget systemet i brug, men har valgt at teste det grundigt inden der drages konklusioner på baggrund af det.

Læs hele artiklen på www.mediawatch.dk under artikler.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også