MediaWatch

AC Nielsen skal måle internetvaner

Danske Reklamebureauers Brancheforening (DRB) har udvalgt AC Nielsen PC-metersystem til fremover at udgøre det officielle DRB-system. Systemet hedder Nielsen//NetRatings og er baseret på et samarbejde mellem NetRatings og AC Nielsen.

PC-meteret er et system til måling af internetadfærd, hvor et deltagerpanel rekrutteret via telefoninterviews får tilsendt et stykke software, der når det er installeret på deltagerens PC, måler al trafik på Internettet. De registrerede data sendes løbende til Nielsen//NetRatings hvor de bearbejdes offentliggøres. Paneldeltagerne består af 3.500 personer.

PC-meter data'erne giver adgang til oplysninger omkring demografi for alle websites og trafikken på de enkelte sites. I forbindelse med trafiktal er der oplysninger om både antal eksponeringer, unikke brugere og dækning for hver enkelt site. Der vil være mulighed for at teste dobbeltdækning og der vil også være et reklamemodul.

OMD har allerede taget systemet i brug, men har valgt at teste det grundigt inden der drages konklusioner på baggrund af det.

Læs hele artiklen på www.mediawatch.dk under artikler.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs