MediaWatch

Flere TV-kanaler end dagblade

Knopskydningerne med flere kanaler på det danske marked vil hovedsageligt blive udbudt af de kendte nordiske TV-organisationer og finansieret med en kombination af reklame og brugerbetaling. Som andre steder i Europa vil de ny kanaler koncentrere sig om sport, børn og musik, mener Henrik Jensen.

Også internationale medieselskaber står klar i kulissen til at introducere deres kendte kanaler i dansk version. Det gælder for eksempel Eurosport, Cartoon Network og Discovery, der med det ny TV-meter system har dokumenteret interessante seerandele i den kommercielle målgruppe blandt danske seere.

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs