Toycity genopstår

MediaWatch

I juli måned måtte den ambitiøse Internet butik dreje nøglen om som følge af mangel på ny risikovillig kapital. Men nu har den svenske legetøjskæde Permail købt både navn og varelager ud af konkursboet efter Toycity, skriver Politiken. Prisen for Toycity var beskedne 600.000 kroner.

Det nye Toycity er allerede genåbnet i Sverige og åbner i Danmark i næste uge. Forskellen fra tidligere er, at Permail vil benytte Toycity som et ud af flere salgsled. Til Politiken siger Permail's adm. direktør Lars Löfkvist:

- Det var et problem for det gamle Toycity, at selskabet valgte at stå på kun et ben og derfor alene satsede på Internet handel. Vi sælger også legetøj fra fysiske butikker og har desuden et omfattende postordresalg. Vi tror, at kombinationen med Internet salget kan blive meget stærkt.

Den danske lov om beskyttelse af personoplysninger har forhindret Permail i at overtage Toycity's kundedatabase. I stedet vil der blive sendt en orienterende e-mail til de 11.000 navne, om at Toycity igen er åben.

Lars Löfkvist vil ikke ekspandere det nye Toycity ud over Sverige og Danmark lige med det samme. Først i løbet af 2001 overvejes en lancering i Norge og Finland og eventuelt senere England.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også






Sparerunden på Jyllands-Posten blev afsluttet i denne uge. | Foto: Joachim Ladefoged

Briefing: Ugen i mediebranchen

For abonnenter