MediaWatch

Forsikringsportal spås succes

Det viser en ny undersøgelse fra Internet analysebureauet Instant Answer.com, der har talt med 882 danskere om deres netparathed, når det gælder forsikringskøb over Internettet. Det skriver Børsen.

Der er allerede lanceret enkelte forsikringsportaler og flere er på vej. De store forsikringsvirksomheder, der i dag sidder på størstedelen af det danske forsikringsmarked, holder sig endnu i venteposition, men Topdanmark skulle efter sigende overveje Internettet som mulighed.

Forsikringsmæglerhuset Aon kom i sidste uge - i samarbejde med fire andre selskaber - på banen med en ny forsikringsportal. Aon holder endnu kortene tæt ind til kroppen og ønsker ikke at meddele, hvor mange forsikringer de allerede har tegnet via portalen, der hedder BestAdvice. Men oplyser dog, at de til og med mandag har haft 7.416 besøgende, der har været interesseret i Aon's forsikringstilbud.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Flere historier om mediekoncerners sparerunder, Disneys søsætning af første nordiske produktion og opkøbet af it-medie har alle været med til at præge nyhedshimlen over Mediedanmark i denne uge. Få overblikket her.

Politiken-ledelse nedbringer antallet af fyringer

Fire af de varslede fyringer er nu erstattet med frivillige fratrædelser. Medarbejderne har ”en stærk forventning” om, at de videre forhandlinger vil føre til, at antallet af fyringer ender på nul.

Jyllands-Posten indleder forhandlinger om frivillige fratrædelser

Medarbejderne er vendt tilbage til arbejdet, fordi de oplever, at ledelsen nu åbner for forhandlinger om vilkårene for afskedigelser af seks redaktionelle medarbejdere. Der er indledt individuelle forhandlinger om frivillige fratrædelser, fortæller ansv. chefredaktør Jacob Nybroe.

Poul Madsen trækker sig fra Den Uafhængige

Små tre måneder efter at være tiltrådt som arbejdende bestyrelsesformand og medejer af Den Uafhængige er Poul Madsen stoppet i begge roller. Han fortsætter dog som mediets ”gode ven”.

Jysk Fynske-ledelse genovervejer alle udviklingsprojekter

Mediekoncernens omkostninger stiger med tocifret millionbeløb i 2023, mens indholdssalget er udfordret af inflation og stramme budgetter. Derfor skal alle udviklingsprojekter genevalueres – herunder lokalsatsningen med 24 digitale betalingsmedier, som adm. direktør ikke kan love at holde hånden under.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs