Ericsson laver interaktiv TV

MediaWatch

De to selskaber håber ved hjælp af interaktive elementer samt en udlovet præmie på en million dollar, at kunne få forbrugerne til at se deres reklamespot, der løber af stablen i næste uge, skriver Reuters.

Den heldige seer, der ser de to selskabers reklamespot og samtidig trykker på en spilanordning udformet som en Ericsson mobiltelefon, vinder præmien.

Reklamen er skabt som en fælles indsats for at promovere AT&T's trådløse internetservice Digital PocketNet og Ericssons internetbaserede R280LX telefon. Reklamen går ud på, at der med et tryk på "ja" knappen på spilanordningen under den specielle reklame vil ske usynlig dataoverførsel fra TV'et, hvorefter der vil komme en tekst frem på skærmen, der fortæller om seeren har vundet eller ej.

De to selskaber har sendt 100.000 spilanordninger ud til en tilfældig liste af Digital PocketNet abonnenter i 3000 amerikanske byer. Reklamen, der bliver udsendt den 25. 26. 29. og 31. oktober, giver udover hovedpræmien seerne mulighed for at vinde andre pengepræmier, samt dobbelt og tredobbelt rabat på køb af Ericssons R280LX telefon.

Reklamen er den første af sin art der benytter VEIL teknologien.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også