MediaWatch

Zulu-seere forsvandt

Det er ikke let at være kanalredaktør på den nye danske TV-kanal TV2 Zulu. Premiereaftenens store trækplaster "Det' Bare Mænd" blev afbrudt af sort skærm. 250.000 danskere så ellers med på "Det' Bare Mænd" da filmen startede. Det svarer til 7,8 procent af alle danskere, som så fjernsyn søndag aften, hvilket er ganske flot, skriver Berlingske Tidende.

Til sammenligning så 2,3 procent DR2, 11,3 procent så TV3, 3,7 procent på TvDanmark2. Af annoncørernes målgruppe så 10 procent, hvilket svarer til ca. 150.000 af de 15- til 40-årige, TV2 Zulu, efter "Rejseholdet" var færdigt på DR1.

Men da den sorte skærm indtraf faldt tallet straks til sølle to procent seere, hvilket fik følger for resten af aftenen på TV2 Zulu's seertal. Ca. 100.000 færre seere så dokumentarserien "Åndernes Magt" og satireprogrammet "P.I.S".

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs