Det var det

MediaWatch

Nu skulle det være slut med en halvårlig vækst på 50-60 procent for de virksomheder, der sælger Internet-opkoblinger. Ifølge en analyse fra medieselskabet Carat Danmark, der følger udviklingen på den danske del af Internettet, bliver konkurrencen for fremtiden væsentligere hårdere. Det skriver Berlingske Tidende.

Chefen for Carat Danmarks interaktive afdeling, Søren Bronée, mener, at udbyderne har oplevet fantastiske vækstrater, og det har alt andet lige været en sovepude. De står nu over for en brat opvågning, hvor de ikke længere vil kunne lukrere på den voldsomme vækst. De skal nu til at tiltrække de eksisterende kunder i konkurrence med flere og flere konkurrenter, og ikke alle vil overleve dette udskilningsløb. Det bliver nødvendigt at forbedre produkter, service og markedsføring.

Derfor foreslår han, at virksomhederne på markedet nu må til at lære de gamle dyder fra den gamle økonomi, hvilket indbefatter benhård konkurrence, opbygning af mærkevarer og bedre produkter end konkurrenterne.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også