MediaWatch

Det var det

Nu skulle det være slut med en halvårlig vækst på 50-60 procent for de virksomheder, der sælger Internet-opkoblinger. Ifølge en analyse fra medieselskabet Carat Danmark, der følger udviklingen på den danske del af Internettet, bliver konkurrencen for fremtiden væsentligere hårdere. Det skriver Berlingske Tidende.

Chefen for Carat Danmarks interaktive afdeling, Søren Bronée, mener, at udbyderne har oplevet fantastiske vækstrater, og det har alt andet lige været en sovepude. De står nu over for en brat opvågning, hvor de ikke længere vil kunne lukrere på den voldsomme vækst. De skal nu til at tiltrække de eksisterende kunder i konkurrence med flere og flere konkurrenter, og ikke alle vil overleve dette udskilningsløb. Det bliver nødvendigt at forbedre produkter, service og markedsføring.

Derfor foreslår han, at virksomhederne på markedet nu må til at lære de gamle dyder fra den gamle økonomi, hvilket indbefatter benhård konkurrence, opbygning af mærkevarer og bedre produkter end konkurrenterne.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs