DoubleClick regnskab bekymrer markedet

MediaWatch

DoubleClicks kvartalsregnskab viste torsdag selskabets første driftsoverskud, men nedskruede forventninger til overskud i fjerde kvartal medvirkede til at selskabets aktier faldt med 31 procent i torsdags i New York til en slutkurs på 12,44 dollar, skriver Financial Times. I januar var kursen 90 procent højere på 135,25 dollar.

Online reklamebranchen ændrer sig dramatisk i øjeblikket. Traditionelle annoncører er begyndt at bruge flere penge på Internettet, mens de rene dotcom virksomheder er begyndt at skære i budgetterne.

Denne ubalance kan meget vel betyde at situationen først forværres inden den bliver bedre for online annoncebureau som DoubleClick og online medie bureauer, hvis omsætning afhænger af reklameaktiviteten på Internettet.

Ifølge analytiker Henry Blodget fra Merrill Lynch vil markedet for online-reklamer i løbet af de næste par kvartaler falde ligeså dramatisk som det steg for et år siden.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også