MediaWatch

Site møder reklamejunglen

Selv skolebøger rummer skjult reklame og kulturministeren kan ikke standse den strøm af reklamer børn og unge eksponeres for. Derfor præsenterer forbrugerinformationen nu en hjemmeside, der skal ruste unge til at færdes i reklamejunglen. Hjemmesiden har fået navnet Reklamefabrikken og er et interaktivt kursus for større børn og unge, hvor de ser reklamerne fra den kritiske forbrugersynsvinkel og ikke som normalt fra producenternes synsvinkel.

De unge er vant til eksponeringen af reklamer og er på forhånd rustet til at forstå reklamernes sprog. Det, som det interaktive kursus kan tilbyde, er, at de unge ved at løse opgaver på den interaktive webside rustes til, hvordan de kan forholde sig til den manipulation og følelsesmæssige påvirkning de dagligt er genstand for.

Reklamefabrikken giver de unge mulighed for at klikke sig ind og få indblik i strategier i marketing, og hvordan livsstil er blevet kommercielt, hvordan skjult reklame fungerer, kønnenes rolle i reklamens samt forbrugernes rettigheder.

Mere fra MediaWatch

Aller Media lukker magasinet Dossier

Dossier lukker og slukker efter seks år. Det skyldes ifølge chefredaktør økonomi og udfordringer med bl.a. stigende papirpriser. For mindre end et år siden lukkede Aller også Modemagasinet In efter 35 år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs