MediaWatch

Napster sat til salg

Ifølge det amerikanske online magasin "Inside" er det omstridte online-musik-byttested Napster i forhandlinger om at blive overtaget af to store Internet udbydere. Napster skal selv have bragt forhandlingerne på bane og i den sammenhæng have forlangt 500 millioner dollar for salget.

Inside skriver, at de to Internet udbydere særligt er interesseret i den kerne af Napster-fans, der er utroligt trofaste overfor kultfirmaet Napster. I dag er der 32 millioner registrerede Napster-brugere.

Ifølge Inside stammer deres oplysninger om salget fra centrale kilder hos de to selskaber, der har været i forhandlinger med Napster. Alle kilder har betinget sig, at de kun ville komme med oplysninger, såfremt de to Internet udbyderes identitet ikke bliver offentliggjort. Inside hævder, at også pladeindustrien har meldt sin interesse om køb af Napster. Napster har ikke villet bekræfte eller dementere Inside's forlydender.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs