MediaWatch

Napster sat til salg

Ifølge det amerikanske online magasin "Inside" er det omstridte online-musik-byttested Napster i forhandlinger om at blive overtaget af to store Internet udbydere. Napster skal selv have bragt forhandlingerne på bane og i den sammenhæng have forlangt 500 millioner dollar for salget.

Inside skriver, at de to Internet udbydere særligt er interesseret i den kerne af Napster-fans, der er utroligt trofaste overfor kultfirmaet Napster. I dag er der 32 millioner registrerede Napster-brugere.

Ifølge Inside stammer deres oplysninger om salget fra centrale kilder hos de to selskaber, der har været i forhandlinger med Napster. Alle kilder har betinget sig, at de kun ville komme med oplysninger, såfremt de to Internet udbyderes identitet ikke bliver offentliggjort. Inside hævder, at også pladeindustrien har meldt sin interesse om køb af Napster. Napster har ikke villet bekræfte eller dementere Inside's forlydender.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs