MediaWatch

E-business, ja, men ny strategi

I dag har de fleste virksomheder kun fået begrænset fordele ud af deres IT-investeringer i forhold til forretningsløsninger. Men en ny analyse, der fokuserer direkte på e-businessaktiviternes indflydelse på bundlinjen, viser, at der er enorme gevinster at hente, hvis virksomhederne lægger den rette strategi. Det skriver Børsen

Det er Center for research in Electronic Commerce ved University of Texas, der i en analyse af 1000 virksomheder påpeger, at der er en betydelig sammenhæng mellem virksomhedernes finansielle performance og den anvendte teknologi.

Analysen peger på:

- Virksomhederne har betydelige muligheder for at udnytte Internettet og tilsvarende teknologier til at effektiviserer de interne arbejdsgange fx indenfor administration, human resources og videndeling mellem de ansatte.
- - Virksomhederne skal lære kunderne at handle via Internettet og udnytte teknologien optimalt.

Analysen bekræfter, at der ikke er teknologien der skaber produktivitetsforbedringer og bedre resultater i virksomhederne. Det handler om at virksomhederne ændrer deres forretningsmetoder og bruger teknologien til at optimere samarbejdet med deres leverandører og kunder.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs