Ernst & Young satser på e-training

MediaWatch

Ernst & Young forventer, at markedet for e-training (online-baseret uddannelse af medarbejdere) vil fordobles hvert år de kommende år og har derfor taget et strategisk beslutning om udskille selskabets egen e-training afdeling. Hermed håber Ernst & Young via opkøb gennem det nye selskab Intellinex at kunne få en større markedsandel på området, skriver New York Times.

For øjeblikket er der cirka 5000 mindre og større aktører på markedet og nye støder til så godt som hver uge. Ingen af disse virksomheder vurderes at have en markedsandel på mere end fem procent, hvorfor Ernst & Young vurderer er der er god basis for at få en god position på markedet.

Adm. direktør for Intellinex, Michael Powers, forventer at det nye selskab vil få indtægter på mere end 100 millioner dollars det første år, hvilket umiddelbart vil gøre det til et at markedet tre største aktører. Michael Powers forventer en kraftig konsolidering af markedet og håber selv at vinde markedsandele ved dels at opkøbe specialiserede e-training virksomheder og dels at indgå i alliancer med andre aktører på markedet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også