MediaWatch

Israelske GEO firdobler salget

Det israelske video software firma GEO satser forsat på at blive registreret på Nasdaq, men afventer en generel fremgang på det amerikanske marked. Firmaets nettoresultat er oppe på 3,94 millioner dollar sammenlignet med sidste års tab på 7,4 millioner dollar. Det sker pga. en stigning i salget fra 311.000 dollar til 12,7 millioner dollar, hvilket udgør en firdobling, skriver Wall Street Journal.

GEO's driftsunderskud for første halvår steg dog fra 7,96 millioner dollar til 10,3 millioner dollar. Mens driftsudgifterne steg fra 8,3 millioner dollar til 12,5 millioner dollar. På trods heraf er nettoindkomsten steget fra 556.000 dollar til 14,8 millioner dollar.

GEO oplyser til WSJ at være 12-18 måneder forud for samtlige konkurrenter på markedet med henblik på video- og audiostreaming på det trådløse telecom marked.

Firmaet har på nuværende tidspunkt for 6 millioner uekspederede ordrer. Samtidig er indtægter fra salget af chips begyndt at komme ind, men de største indtægter fra halvåret stammer dog fra licensering.

GEO planlægger at lancere WebRadio.com, som GEO ejer 94 procent af, på det amerikanske marked, eller søge større mediapartnere for virksomheden, der kan benytte GEO's streaming software.

Mere fra MediaWatch

Top 20: To premierer strøg til tops

En sæsonpremiere på DR1 og en programpremiere på TV 2 trak flest seere til flow-tv i sidste uge, mens DR's seneste søndagsdrama havde det sværere.

Seneste nyt

Se flere jobs