Firma-sites uden resultater

MediaWatch

Det er konklusionen på en undersøgelse foretaget af analysebureauet e-sense. Størstedelen af toneangivende danske virksomheder har en hjemmeside, men virksomhedernes tilstedeværelse på Internettet resulterer hverken i nye markeder, besparelser eller større afsætning. Undersøgelsen er foretaget på baggrund af 400 større traditionelle virksomheder, der hver især er toneangivende indenfor deres område og afdækker danske virksomheders forretningsmæssige brug af Internettet . Det skriver Computerworld.

94 procent af virksomhederne mener, at Internet vil få en vigtig betydning for virksomhedens fremtidige forretningsgrundlag og kun 9 procent mener, at en internetstrategi er overflødig. Størstedelen af virksomhederne udvikler i øjeblikket en egentlig internetstrategi. De virksomheder, der ikke udvikler en internetstrategi, begrunder dette med manglende ressourcer. Noget som e-sense finder paradoksalt, idet 94 procent fremhæver vigtigheden af Internettet mht. fremtidigt forretningsgrundlag. Undersøgelsen viste også, at det i 76 procent af tilfældene er marketingfolk, som er involveret i udformningen af hjemmesiderne.

85 procent mener, at have fået større synlighed på markedet. 69 procent har fået bedre kundeservice, mens kun 46 procent mener at have opnået en tættere kundedialog. 31 procent har oplevet opdyrkning af nye markeder. Kun 23 procent har opnået en øget afsætning og 21 procent har oplevet af tilstedeværelsen på Internettet har resulteret i omkostningsbesparelser.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også





Jyllands-Posten med domicil i Aarhus er blandt medierne, der nu er ude i anden runde af besparelser på ét år. | Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix

Briefing: Ugen i mediebranchen

For abonnenter