MediaWatch

Eurosport har succes med OL

Den hidtidige rekord på 30 millioner var sat under vinter OL i 1998. Eurosport henviser seersuccesen til sin 24 timer dækning af begivenheden, hvor 60 procent sendes direkte fra Australien. I løbet af fire dage i OLs første uge var 65 millioner europæere inde på Eurosport, skriver kampajne.

Også i Danmark kan OL ses på forbruget af Eurosport. Stationen har normalt en andel af danskernes TV-forbrug på 1,2-1,3 procent, men steg i første OL-uge til godt 2 procent.

Mere fra MediaWatch

Lokale internetmedier ærgrer sig over lang udsigt til mediestøtte-revision

Den nye pulje på 50 mio. kr. øremærket lokale medier og ugeaviser er ”lige i underkanten”, mener Foreningen af lokale, fritstående, journalistiske internetmedier, der dog overordnet er tilfreds med medieaftalen. Foreningen retter kritik af, at aftalepartierne skubber en revidering af mediestøtten flere år frem.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs