MediaWatch

Ældre går på musiksitene

Ifølge en undersøgelse udført af analyse instituttet Media Metrix er musik på Internettet ikke længere kun for børn og unge. I juni 2000 besøgte 6.811.000 amerikanere i alderen 50 år og derover musikrelaterede dvs. sites med musikunderholdning, online butikker, og sites, hvor der kan downloades multimedia software, skriver Media Daily News.

De mest populære sites i juni 2000 var Real.com, der havde 2.736.000 besøgende i alderen 50 og derover, Windowsmedia.com, der havde 966.000 besøgende, musikunderholdnings sites som Planetofmusic.com, der havde 733.000 besøgende, og Mp3.com med 448.000 unikke besøgende.

Resultatet af undersøgelsen gør op med forestillinger om, at online musik er begrænset til et yngre publikum, idet musik relaterede sites bliver mere og mere populære blandt ældre amerikanere. Faktisk er brugen af disse sites vokset hurtigere end væksten i brugen af Internettet generelt. Tendensen er bl.a. interessant for virksomheder, der annoncerer på Internettet.

Læs også artiklen "Ældre går på musiksitene" på www.mediawatch.dk

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs