Mærsk Data investerer i e-business

MediaWatch

Investeringen i Bluewave er den niende, som Mærsk Data gør i år. Heraf har de tre været i virksomheder som beskæftiger sig med udvikling af Web-baserede løsninger. e-World ejer i forvejen andele i Ecarisma, NextVision og Reflector. Købet repræsenterer desuden Mærsk e-Worlds første større investering i et udenlandsk selskab, og dermed er Mærsk e-World gået fra at være landsdækkende i Danmark til også at være repræsenteret i de forretningsmæssige knudepunkter på globalt plan.

Britiske Bluewave udvikler web-løsninger, som er kendetegnet ved et højt element af strategisk design - det vil sige web-løsninger, som definerer og skaber rammerne omkring virksomheders elektroniske kommunikationsflade. Blandt kunderne er British Airways, Disney, Deutsche Bank og Unilever.

- Bluewave tilhører den internationale elite inden for web-design - og med dem som alliancepartner er vi i stand til at løfte tunge opgaver også i udlandet. Mærsk Data og Bluewave supplerer hinanden med vores respektive erfaringer inden for back-office og front-end løsninger, og sammen har vi den nødvendige ekspertise til at udvikle og integrere løsninger til alle gængse platforme, fortæller Kenn Herskind, der er ansvarlig for Mærsk e-Worlds investeringer i e-business selskaber.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også




Sparerunden på Jyllands-Posten blev afsluttet i denne uge. | Photo: Joachim Ladefoged

Briefing: Ugen i mediebranchen

For abonnenter