MediaWatch

Mærsk Data investerer i e-business

Investeringen i Bluewave er den niende, som Mærsk Data gør i år. Heraf har de tre været i virksomheder som beskæftiger sig med udvikling af Web-baserede løsninger. e-World ejer i forvejen andele i Ecarisma, NextVision og Reflector. Købet repræsenterer desuden Mærsk e-Worlds første større investering i et udenlandsk selskab, og dermed er Mærsk e-World gået fra at være landsdækkende i Danmark til også at være repræsenteret i de forretningsmæssige knudepunkter på globalt plan.

Britiske Bluewave udvikler web-løsninger, som er kendetegnet ved et højt element af strategisk design - det vil sige web-løsninger, som definerer og skaber rammerne omkring virksomheders elektroniske kommunikationsflade. Blandt kunderne er British Airways, Disney, Deutsche Bank og Unilever.

- Bluewave tilhører den internationale elite inden for web-design - og med dem som alliancepartner er vi i stand til at løfte tunge opgaver også i udlandet. Mærsk Data og Bluewave supplerer hinanden med vores respektive erfaringer inden for back-office og front-end løsninger, og sammen har vi den nødvendige ekspertise til at udvikle og integrere løsninger til alle gængse platforme, fortæller Kenn Herskind, der er ansvarlig for Mærsk e-Worlds investeringer i e-business selskaber.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs