MediaWatch

Intelligente manualer på Internet

Først skal man finde dem, og så skal man være ekspert for at forstå dem! Manualer til mobiltelefoner, videobåndoptagere eller digitale kameraer er væsentlige men ikke altid til fuld nytte, selv når de er fundet frem af gemmerne. Ifølge en ny, dansk markedsanalyse anvender over 85 procent af alle brugere manualer, når de skal til at bruge et nyt produkt. Men 40 procent. forstår ikke meget af det, der står i manualerne og 35 procent. har lyst til at anvende manualer på Internet.

Et nyt dansk Internet-selskab, WorldManuals.com A/S, har ambitionen at gøre livet lettere for alle brugere af consumer electronics. WorldManuals.com har udviklet et system, der præsenterer manualer med udgangspunkt i brugerens behov, således at brugeren kun møder oplysninger, der er relevante, inspirerende og letforståelige. WorldManuals.com er uafhængig af producenter, og selskabet vil i løbet af kort tid præsentere intelligente manualer for de mest anvendte produkter inden for det voldsomt stigende udbud af consumer electronics. Målet er at etablere en global standard for, hvordan fremtidens intelligente manualer på Internet skal se ud.

Udover internet-siten baserer forretningen WorldManuals.com sig først og fremmest på en business-to-business model med udgangspunkt i detaljeret viden om anvendelsen af consumer electronics. Denne viden opbygges i forbindelse med brugernes interaktion med de intelligente manualer på siten. Løbende dataindsamling sætter WorldManuals.com i stand til at tilbyde en række individuelle analyser til den globale consumer electronics industri, større detailkæder og annoncører. Disse analyser kan blandt andet anvendes i forbindelse med udvikling og markedsføring af nye produkter.

Læs hele artiklen på www.mediawatch.dk under "artikler".

Mere fra MediaWatch

DR og TV 2 slår sig sammen om partilederdebat

De to public service-stationer har besluttet at samsende én relativt lang debat mellem de mange politiske partiledere frem for at skulle lave en hver. Beslutningen handler bl.a. om logistik, lyder det.

Med ny rabatordning vil Politiken nå de unge

Den klassiske Politiken-læser er allerede dækket ind med Politiken Plus-rabatordningen, lyder det fra forretningsudvikleren bag nyt alternativ. Formålet bag Minus-løsningen er en kombination af kundepleje og -fastholdelse.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs