MediaWatch

Børn køber online

Ifølge en markedsundersøgelse udført af det amerikanske Harris Interactive bruger 65,4 millioner i aldersgruppen 8-24 år - svarende til 24 procent af den amerikanske befolkning - i alt 164 milliarder dollar om året på online indkøb. Online anskaffelser blandt de 18-24-årige udgør 13 procent af det beløb de har til rådighed. Beløbet på 164 milliarder dollar er fire gange større end det beløb voksne bruger på e-handel, skriver Mediapost.

I gruppen af 13-24-årige udgør 75 procent af pigernes online anskaffelser tøj, mens kun 52 procent af drengenes online anskaffelser udgør tøj. 43 procent af drengenes anskaffelser i samme aldersgruppe udgør computersoftware, mens software for pigernes vedkommende, kun udgør 7 procent. 26 procent af drengenes anskaffelser udgør videospil, mens tallet for pigerne kun ligger på 5 procent.

For børn i aldersgruppen 8-12 år, udgør videospil 42 procent af drengenes online anskaffelser, for pigernes ved kommende er tallet nede på 7 procent. Online salg rettet imod børn udgør et stort marked og undersøgelsen viser at 63 procent af de 13-24-årige, som køber online forventer at bruge endnu flere penge på online handel i fremtiden.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Børsen undersøger mulig coronasnyd i egne rækker, lovforslag om ændring i ophavsretten debatteres og der er landet et væld af rapporter om mediers vilkår. Få overblik over ugens vigtigste begivenheder i Mediedanmark her.

Seneste nyt

Se flere jobs