MediaWatch

Børn køber online

Ifølge en markedsundersøgelse udført af det amerikanske Harris Interactive bruger 65,4 millioner i aldersgruppen 8-24 år - svarende til 24 procent af den amerikanske befolkning - i alt 164 milliarder dollar om året på online indkøb. Online anskaffelser blandt de 18-24-årige udgør 13 procent af det beløb de har til rådighed. Beløbet på 164 milliarder dollar er fire gange større end det beløb voksne bruger på e-handel, skriver Mediapost.

I gruppen af 13-24-årige udgør 75 procent af pigernes online anskaffelser tøj, mens kun 52 procent af drengenes online anskaffelser udgør tøj. 43 procent af drengenes anskaffelser i samme aldersgruppe udgør computersoftware, mens software for pigernes vedkommende, kun udgør 7 procent. 26 procent af drengenes anskaffelser udgør videospil, mens tallet for pigerne kun ligger på 5 procent.

For børn i aldersgruppen 8-12 år, udgør videospil 42 procent af drengenes online anskaffelser, for pigernes ved kommende er tallet nede på 7 procent. Online salg rettet imod børn udgør et stort marked og undersøgelsen viser at 63 procent af de 13-24-årige, som køber online forventer at bruge endnu flere penge på online handel i fremtiden.

Mere fra MediaWatch

Lokale internetmedier ærgrer sig over lang udsigt til mediestøtte-revision

Den nye pulje på 50 mio. kr. øremærket lokale medier og ugeaviser er ”lige i underkanten”, mener Foreningen af lokale, fritstående, journalistiske internetmedier, der dog overordnet er tilfreds med medieaftalen. Foreningen retter kritik af, at aftalepartierne skubber en revidering af mediestøtten flere år frem.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs