Niels Helveg chatter om EU-valg

MediaWatch

Hvad kan få Wall Street Journal til at interessere sig for Danmark? Det kan det danske Udenrigsministerium, når ministeriet placerer en bannerreklame på musikkanalen MTV's hjemmeside. Et klik på banneren, og Internet surferen befinder sig på Udenrigsministeriets hjemmeside om folkeafstemningen den 28. september 2000.

Hjemmesiden indeholder en informationspakke om Danmarks deltagelse i den fælles valuta. Foruden en række oplysninger om euroen er det muligt at får Internet surferen at chatte i debatfora'er og - hvis man er heldig - med Udenrigsministeren.

Det ny partnerskab mellem Det danske Udenrigsministerium og musikkanalen MTV bliver i dag beskrevet i The Wall Street Journal, der i første omgang sammenligner Niels Helveg Petersen og den amerikanske sangerinde Britney Spears. I anden omgang forklarer ministeriet, hvorfor det gamle "Tyske Kanceli" nu bevæger EU-kampagnen ud på Internettet.

Ifølge Niels Helveg Petersen er Internettet i dag en så fast del af den politiske kampagne-realitet, da vælgerne næsten alle benytter Internettet til at samle informationer - også om EU. Derfor finder han, at det er helt naturligt at Udenrigsministeriet tager konsekvensen deraf, og går på Internettet med informationer omkring det forestående valg.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også