MediaWatch

Niels Helveg chatter om EU-valg

Hvad kan få Wall Street Journal til at interessere sig for Danmark? Det kan det danske Udenrigsministerium, når ministeriet placerer en bannerreklame på musikkanalen MTV's hjemmeside. Et klik på banneren, og Internet surferen befinder sig på Udenrigsministeriets hjemmeside om folkeafstemningen den 28. september 2000.

Hjemmesiden indeholder en informationspakke om Danmarks deltagelse i den fælles valuta. Foruden en række oplysninger om euroen er det muligt at får Internet surferen at chatte i debatfora'er og - hvis man er heldig - med Udenrigsministeren.

Det ny partnerskab mellem Det danske Udenrigsministerium og musikkanalen MTV bliver i dag beskrevet i The Wall Street Journal, der i første omgang sammenligner Niels Helveg Petersen og den amerikanske sangerinde Britney Spears. I anden omgang forklarer ministeriet, hvorfor det gamle "Tyske Kanceli" nu bevæger EU-kampagnen ud på Internettet.

Ifølge Niels Helveg Petersen er Internettet i dag en så fast del af den politiske kampagne-realitet, da vælgerne næsten alle benytter Internettet til at samle informationer - også om EU. Derfor finder han, at det er helt naturligt at Udenrigsministeriet tager konsekvensen deraf, og går på Internettet med informationer omkring det forestående valg.

Mere fra MediaWatch

Tidligere Loud-direktør lancerer nyhedspodcast

Pengene til lanceringen af projektet er de tre måneders løn, som Rasmus Mark Pedersen fik efter at være blevet fyret fra det tidligere Radio Loud. Om et halvt år skal podcasten have økonomi til at ansætte flere medarbejdere.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs