MediaWatch

WAP skal nok slå igennem

En ny undersøgelse fra Strand Consult blandt 101 danske forhandlere af WAP viser, at forhandlere har været for dårlige til at uddanne personalet i den nye teknologis mange muligheder, skriver Berlingske Tidende.

Ud af de 101 butikker havde kun de 12 spurgt kunderne og tilsvarende havde kun halvdelen af ekspedienterne vist kunden en WAP-telefon og kun syv procent givet en egentlig demonstration.

Det finder teleekspert John Strand for rystende, ikke mindst fordi en analyse fra analyseinstituttet Vilstrup rent faktisk viser, at de, der allerede har en WAP-telefon, bruger cirka otte minutter dagligt på WAP-tjenester dagligt samtidig med at de efterlyser flere tjenester og højere hastighed.

John Strand tror derfor fortsat på WAP-teknologiens fremtid, som han sammenligner med udviklingen indenfor SMS. WAP vil få sit gennembrud ud fra samme argumenter, som gjorde mobiltelefonen til en succes, nemlig den mobile frihed.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Børsen undersøger mulig coronasnyd i egne rækker, lovforslag om ændring i ophavsretten debatteres og der er landet et væld af rapporter om mediers vilkår. Få overblik over ugens vigtigste begivenheder i Mediedanmark her.

Seneste nyt

Se flere jobs