MediaWatch

WAP skal nok slå igennem

En ny undersøgelse fra Strand Consult blandt 101 danske forhandlere af WAP viser, at forhandlere har været for dårlige til at uddanne personalet i den nye teknologis mange muligheder, skriver Berlingske Tidende.

Ud af de 101 butikker havde kun de 12 spurgt kunderne og tilsvarende havde kun halvdelen af ekspedienterne vist kunden en WAP-telefon og kun syv procent givet en egentlig demonstration.

Det finder teleekspert John Strand for rystende, ikke mindst fordi en analyse fra analyseinstituttet Vilstrup rent faktisk viser, at de, der allerede har en WAP-telefon, bruger cirka otte minutter dagligt på WAP-tjenester dagligt samtidig med at de efterlyser flere tjenester og højere hastighed.

John Strand tror derfor fortsat på WAP-teknologiens fremtid, som han sammenligner med udviklingen indenfor SMS. WAP vil få sit gennembrud ud fra samme argumenter, som gjorde mobiltelefonen til en succes, nemlig den mobile frihed.

Mere fra MediaWatch

Norsk DR-pendant stopper aktivitet på Facebook

Den offentlige samtale bliver ikke løftet nok i kommentarspor på Facebook til, at det vejer op for de store omkostninger forbundet med at moderere debatten, mener nyhedsredaktør på norges public service broadcaster NRK.

Lokale internetmedier ærgrer sig over lang udsigt til mediestøtte-revision

Den nye pulje på 50 mio. kr. øremærket lokale medier og ugeaviser er ”lige i underkanten”, mener Foreningen af lokale, fritstående, journalistiske internetmedier, der dog overordnet er tilfreds med medieaftalen. Foreningen retter kritik af, at aftalepartierne skubber en revidering af mediestøtten flere år frem.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs