MediaWatch

WAP skal nok slå igennem

En ny undersøgelse fra Strand Consult blandt 101 danske forhandlere af WAP viser, at forhandlere har været for dårlige til at uddanne personalet i den nye teknologis mange muligheder, skriver Berlingske Tidende.

Ud af de 101 butikker havde kun de 12 spurgt kunderne og tilsvarende havde kun halvdelen af ekspedienterne vist kunden en WAP-telefon og kun syv procent givet en egentlig demonstration.

Det finder teleekspert John Strand for rystende, ikke mindst fordi en analyse fra analyseinstituttet Vilstrup rent faktisk viser, at de, der allerede har en WAP-telefon, bruger cirka otte minutter dagligt på WAP-tjenester dagligt samtidig med at de efterlyser flere tjenester og højere hastighed.

John Strand tror derfor fortsat på WAP-teknologiens fremtid, som han sammenligner med udviklingen indenfor SMS. WAP vil få sit gennembrud ud fra samme argumenter, som gjorde mobiltelefonen til en succes, nemlig den mobile frihed.

Mere fra MediaWatch

DR og TV 2 slår sig sammen om partilederdebat

De to public service-stationer har besluttet at samsende én relativt lang debat mellem de mange politiske partiledere frem for at skulle lave en hver. Beslutningen handler bl.a. om logistik, lyder det.

Med ny rabatordning vil Politiken nå de unge

Den klassiske Politiken-læser er allerede dækket ind med Politiken Plus-rabatordningen, lyder det fra forretningsudvikleren bag nyt alternativ. Formålet bag Minus-løsningen er en kombination af kundepleje og -fastholdelse.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs