New Media Konference om interaktivt TV

MediaWatch

Torsdag åbnede konferencen New Media Event i København med temaet Digitalt Interaktivt TV. I fremtiden vil forbrugeren være til at nå for annoncører på arbejdet via PC'eren, på gaden via mobiltelefonen og hjemme gennem det interaktive digitale TV forbrug.

NPTV præsenterede interaktive reklamer, hvor seerne klikker på et ikon i skærmbilledet mens reklamen kører hen over skærmen og får yderligere informationer om produktet eller mulighed for at deltage i en konkurrence og få en gratis prøve.

Ifølge Per Leander, program direktør for e-TV Broadcasting, er TV særdeles velegnet som shopping center, fordi folk generelt elsker TV'et og stoler på det. Desuden har TV'et en stor berøringsflade, et attraktivt format og rummer store muligheder for målrettet annoncering.

Han forudser at PC'en og TV hardware vil konvergere, men at oplevelsen forbundet med de to medier vil forblive anderledes. TV er forbundet med noget socialt og fritidsrelateret, mens PC'en er relateret til arbejde og normalt noget, som brugeren foretager sig alene.

Det franske TPS service demonstrerede især sin nyeste homebanking service. På den finansielle kanal FI, har de franske banker Crédit Agricole, Crédit Mutuel og Caisse d'Epargne åbnet en TV home banking. De tre banker udbyder de mest almindelige serviver, men har ellers specialiseret sig i at have hver deres ekstra servicer for at differentiere sig fra hinanden og respektere konkurrenternes respektive brand images.

Systemet ligner online banking systemer, men forskellen ligger i, at brugeren kan ligge hjemme på sofaen og taste koder og beløb ind via en remote control. Derefter kan kunden udføre en række transaktioner, som for eksempel flytte penge mellem sine konti eller tjekke aktiemarkedet. Der bliver også mulighed for at deltage aktivt i forskellige typer quizshows via TV.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også