MediaWatch

Dansk nybrud i e-marketing

E-marketing er et af de mest omdiskuterede udviklingsområder inden for IT. Den nylancerede internetvirksomhed Fairgain A/S sætter nye standarder for annonceringsprincipperne på Internettet. Internetsurferne kan melde sig ind i "fairgain-forbrugersamfundet" som medlem og fortælle, hvilke reklamer de ønsker at modtage - og får betaling for det. Medlemmerne får kun de annoncer de selv har valgt, og annoncørerne får kun kunder, der er interesserede i deres varer.

- Fairgain fungerer som et informationsfilter, hvor medlemmerne på forhånd tilkendegiver, hvad de er interesseret i at få tilsendt - og følgelig kun får dette tilsendt. Det er vores opgave, at skabe et miljø, hvor forbrugere og annoncører kan mødes på forbrugernes vilkår - det er første gang en virksomhed har et forretningsgrundlag, hvor forbrugernes og annoncørernes interesser er sammenfaldende, siger Ole Carsten Petersen, der er en af grundlæggerne af Fairgain.

Gennem Fairgain får annoncører lov til at søge målgrupper online i en database bestående af Fairgains tilmeldte medlemmer. På den måde er det meningen, at annoncørerne undgår at spilde dyre reklamekroner på kunder der ikke er interesseret i annoncørernes varer.

Læs hele artiklen på www.mediawatch.dk under "artikler".

Mere fra MediaWatch

Lokale internetmedier ærgrer sig over lang udsigt til mediestøtte-revision

Den nye pulje på 50 mio. kr. øremærket lokale medier og ugeaviser er ”lige i underkanten”, mener Foreningen af lokale, fritstående, journalistiske internetmedier, der dog overordnet er tilfreds med medieaftalen. Foreningen retter kritik af, at aftalepartierne skubber en revidering af mediestøtten flere år frem.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs