MediaWatch

Dansk nybrud i e-marketing

E-marketing er et af de mest omdiskuterede udviklingsområder inden for IT. Den nylancerede internetvirksomhed Fairgain A/S sætter nye standarder for annonceringsprincipperne på Internettet. Internetsurferne kan melde sig ind i "fairgain-forbrugersamfundet" som medlem og fortælle, hvilke reklamer de ønsker at modtage - og får betaling for det. Medlemmerne får kun de annoncer de selv har valgt, og annoncørerne får kun kunder, der er interesserede i deres varer.

- Fairgain fungerer som et informationsfilter, hvor medlemmerne på forhånd tilkendegiver, hvad de er interesseret i at få tilsendt - og følgelig kun får dette tilsendt. Det er vores opgave, at skabe et miljø, hvor forbrugere og annoncører kan mødes på forbrugernes vilkår - det er første gang en virksomhed har et forretningsgrundlag, hvor forbrugernes og annoncørernes interesser er sammenfaldende, siger Ole Carsten Petersen, der er en af grundlæggerne af Fairgain.

Gennem Fairgain får annoncører lov til at søge målgrupper online i en database bestående af Fairgains tilmeldte medlemmer. På den måde er det meningen, at annoncørerne undgår at spilde dyre reklamekroner på kunder der ikke er interesseret i annoncørernes varer.

Læs hele artiklen på www.mediawatch.dk under "artikler".

Mere fra MediaWatch

DR og TV 2 slår sig sammen om partilederdebat

De to public service-stationer har besluttet at samsende én relativt lang debat mellem de mange politiske partiledere frem for at skulle lave en hver. Beslutningen handler bl.a. om logistik, lyder det.

Med ny rabatordning vil Politiken nå de unge

Den klassiske Politiken-læser er allerede dækket ind med Politiken Plus-rabatordningen, lyder det fra forretningsudvikleren bag nyt alternativ. Formålet bag Minus-løsningen er en kombination af kundepleje og -fastholdelse.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs